Sammelsurium

UNSERE LIEBLINGSMUSIK
Verfügbare Informationen zu "Sammelsurium"

  • Qualität des Beitrags: 0 Sterne
  • Beteiligte Poster: Black Dog - SwingCat
  • Forum: UNSERE LIEBLINGSMUSIK
  • aus dem Unterforum: SAGA
  • Antworten: 2
  • Forum gestartet am: Sonntag 25.09.2005
  • Sprache: deutsch
  • Link zum Originaltopic: Sammelsurium
  • Letzte Antwort: vor 18 Jahren, 5 Monaten, 3 Tagen, 12 Stunden, 59 Minuten
  • Alle Beiträge und Antworten zu "Sammelsurium"

    Re: Sammelsurium

    Black Dog - 24.11.2005, 12:38

    Sammelsurium
    Ich hab' mal wieder gegoogelt ;-)


    Die Rock-Dinosaurier aus den frühen siebziger Jahren. Am 13.Juni feierten wir mit Saga ihr 23-jähriges Bestehen. Seit nunmehr zwei Jahren hat DIE Synthesizer Band aus Kanada ihr gesamtes Tastenequipment ausschließlich auf KORG-Produkte eingestellt. Nach Aussagen der Jungs wäre es sonst nicht möglich gewesen, innerhalb eines Konzertes gleichermaßen die Sounds der ersten Synths (als der Synthi laufen lernte!) und den Anspruch der modernsten zeitgemäßen Produktionen darbieten zu können.
    Herausragend zeigt sich dabei für SAGA die hervorragende Bespielbarkeit der Tastaturen und die absolute Zuverlässigkeit der Korg-Profi-Instrumente. Vorbei die Zeit, so Jim Crichton, wo nach 2-3 Gigs bis zu einer kompletten Oktave Tasten pro Synthi ausgetauscht werden musste.
    Dabei muss man wissen, das SAGA, absolut Synthesizer-orientierte Rock Musik, live mit bis zu drei Musikern gleichzeitig an den Keyboards steht und der Drummer obendrein noch einen weiteren Synthi über seine Pads antriggert. Jim selber haut bei seinen Synthi-Bass-Läufen tatsächlich so auf die Tasten, dass man glaubt er wolle das Instrument samt Keyboardständer im Bühnenboden versenken.
    Wen wundert, dass die aktuelle CD "Full Circle" ausschließlich auf der Workstation Trinity eingespielt wurde. Der Kanadischen Band, die in Los Angeles im Studio arbeiten, zum Teil in Kanada leben, aber vornehmlich in Europa touren, kommt dabei außerdem sehr zu gute, das alle Korg Profi Instrumente dank ihrer Schaltnetzteile ganz problemlos bei 230V und 110V Spannung funktionieren.
    Wir sind schon jetzt absolut gespannt auf das im kommenden Frühjahr erscheinende Album "House of Cards" das derzeit mit folgendem Equipment eingespielt wird: Korg Trinity, Korg Triton, Korg MS2000.

    Wer mal wieder richtig handgemachten Progressiv-Rock der frühen Jahre, gepaart mit allermodernstem Sound live erleben möchte, der sollte unbedingt eines der noch ausstehenden Konzerte von Saga in Deutschland besuchen. Für alle Keyboarder: zu sehen und zu hören gibt es dann 4 Trinitys, 4 Z1 Synthesizer, 1 Triton und 1 SGproX Piano.

    Clear

    Review by
    Danny
    Michael Sadler certainly doesn’t need to proof anymore that he can sing. We just didn’t know if he could sing something else than Saga tracks. And he didn’t completely succeed to make me forget his band origin. He sings in a great way, has written some awesome tracks, but the Saga feeling is still present in a lot of the tracks of this album.

    The guitarsolos are played in a splendid way by Marcus Demi, who, if I’m not mistaken, once replaced Ian Crichton, during a Saga tour, when he hurt his fingers. If you can replace the guitar player of Saga, you certainly need to be casted in the same mould. It’s just a pitty, he isn’t allowed to play some more solos.

    Some of the tracks are too simple, too poppy and don’t leave a lasting impression. But some other tracks are real masterpieces. I have to admit that some of my favourite tracks are the ones with the most Saga influences. “I’m Not The Enemy” is such a little gem. It contains a very strong composition and especially the guitar solo has got me hooked on. Other tracks in that category are amongst others “Who’s Sorry Now” and “One Minute”.

    The album also didn’t need that many ballads. Michael’s voice lends itself perfectly to touch upon a tender string, but he tries it a bit too often.

    His wife (Gwen) and stepdaughter also contribute their mite from time to time with some backing vocals. The choir brings some extra variation along, but this takes too much of a gospel turn in “Who’s Fooling Who”, still being one of the best tracks of the CD.

    Half of the tracks were already released on “Back To Where You Belong” in 1998. The mini album was only available via the Internet at that time. In spite of the difference of six years between the tracks, the album still sounds as if it was recorded during the same period. Maybe the tracks from 1998 are the more Saga feeling songs.

    Just like with some actors, it’s very difficult for Michael, to play another part after all these years with Saga and to make us forget his past. His voice is so undeniably linked with Saga, that everybody will always hear the Saga sound. Even his compositions will always point in that direction. But he certainly recorded a very solid solo album which will be cherished by a lot of Saga fans but also by other music lovers. It’s an album which, because of its accessibility, will often leave the closet, maybe even more than the latest Saga.


    Saga
    Von Freisetzungen, Entziehungskuren und Musicals... Man kann von SAGA halten, was man will – seit gut einem Vierteljahrhundert sind die Kanadier unbestritten prägender Bestandteil der Musikszene. Fast zeitgleich zum Release von „Network“ hat Sänger MICHAEL SADLER in diesen Tagen zudem sein zweites Solo-Album veröffentlicht. Mit uns trafen sich deshalb Michael Sadler himself sowie Keyboarder Ian Crichton zu einem kleinen Plausch...
    Ian, Ihr habt Euch das Massenmedium Fernsehen als Thema einiger Songs für’s neue Album ausgesucht. Deshalb auch die alte Glotze auf dem Cover. Wie kam es dazu?
    Es fing an, als wir noch den Arbeitstitel „Relativity“ für die neue Scheibe hatten. Jim (Gilmore, bs.) lud sich zu dieser Zeit dieses Bild eines alten Fernsehers aus dem Internet – das brachte die Sache dann ins Laufen, und die Kiste siehst Du jetzt auf dem Cover von „Network“.

    Und wieso gab es nicht gleich ein komplettes Konzept-Album zu dem Thema – Ihr habt mit „Generation 13“ ja schon einmal eine Themen-Scheibe veröffentlicht?

    Drei oder vier der Lieder handeln vom Fernsehen, von CNN, und davon, wie sehr das Fernsehen unser aller Leben kontrolliert. Das reicht auch zu dem Thema. Jeder der Songs kann dabei für sich alleine stehen, während Du bei „Generation 13“ schon so ziemlich die komplette CD hören musst. Vielleicht machen wir eines Tages ein weiteres Konzept-Album, man weiß ja nie…

    Noch mal kurz zum Cover – ich finde es ehrlich gesagt etwas nüchtern, fast schon enttäuschend nach all Euren typischen „Saga-Covers“…

    Tja, im Wesentlichen ist es einfach ein Schritt in eine neue Richtung, weil wir mit dem Album „Marathon“ die Sache mit den einzelnen Chapters abgeschlossen haben. Diese 16 Kapitel sind nun vorbei, und wir wollten das auch irgendwie visuell dokumentieren.

    Es gab dabei für „Network“ 70 bis 80 Songideen, aus denen Ihr etwa 20 Songs gebastelt habt, von denen es dann wiederum die Hälfte auf die Platte geschafft hat.

    Richtig, wenn wir die Zeit dazu haben, versucht jeder, so viel wie möglich zu schreiben. Wenn auch nicht immer ein kompletter Song dabei rum kommt, so entstehen dadurch doch immerhin Ideen, die man später mal zusammen fügen kann. Jeder trägt so inzwischen etwas zu der Entstehung von SAGA-Songs bei, wohingegen früher im Wesentlichen Jim und Michael die Songs schrieben. Ich für meinen Teil musste das Songwriting auch erst lernen. Und unser neuer Drummer Christian ist damit ausgelastet, sich mit seinem Schlagzeug zu befassen.

    Zu Christian gleich mehr. Zunächst jedoch die Frage, worin in Deinen Augen der aufnahmetechnische Unterschied der letzten zwei Alben besteht?

    Diesmal haben wir uns alle in Los Angeles getroffen, um die Songs binnen drei Wochen aufzunehmen. Jim und Michael leben in L.A., während der Rest ja in Kanada wohnt. Beim letzten Mal, bei „Marathon“, ist dagegen Vieles über das Internet gelaufen. Diesmal haben wir auch wieder mehr mit analoger Aufnahmetechnik gearbeitet. Das hört man der Scheibe auch an, finde ich.

    Stichwort hören – was ist für Dich das Typische, das Definierende am SAGA-Sound?

    Hahaha…, ich habe wirklich keine Ahnung, wir definieren das eigentlich nicht für uns, sondern machen einfach. Im Wesentlichen versuchen wir nur, nach absolut niemand anderem zu klingen. Das ist wirklich der einzig Ausschlag gebende Punkt. Falls mal etwas klingt, wie etwas, das schon jemand anderer gemacht hat, wird es bei SAGA sicherlich keine Verwendung mehr finden.

    Demnach kennst Du Dich in der aktuellen Musikszene aus?

    Naja, es geht, ich höre dafür ziemlich viel Jazz…

    Als Keyboarder und Jazz-Freund musst Du doch vor Kreativität überborden. Wie sehen denn Euer aller Solo-Aktivitäten aus?

    Ich habe vor etwa fünf Jahren mal ein Solo-Album raus gebracht, unser Gitarrist Ian derer bereits zwei, und zudem will ich in naher Zukunft mit Ian zusammen mal etwas machen. Derzeit bin ich aber erst mal an meinem zweiten Solostreich dran, ein Keyboard-Album mit unserem Drummer Christian zusammen.

    Dem Platten-Info nach ist Christian nur ein zeitweiser Ersatz für Euren etatmäßigen Drummer Steve Negus.

    Naja, das ist etwas unglücklich formuliert worden. Fakt ist, Steve ist ganz ausgeschieden, er ist kein Mitglied mehr bei SAGA. Unser neuer Drummer ist ab sofort Christian Simpson. Steve ist nicht zuletzt deshalb ausgestiegen, weil er mit unseren Manager nicht mehr klar kam, das ist mal sicher…

    Speziell beim Opener „On The Air“ gibt es aber einige Passagen, die klingen, als hätte gar kein Drummer-Wechsel stattgefunden!

    Klar, kann ich verstehen. Christian hört SAGA immerhin schon seit Jahren, seitdem er ein Kind war. Das färbt ab, haha..!

    Ich finde auch Deinen Keyboard-Sound sehr charakteristisch.

    Ich benutze alle möglichen Klänge. Das macht einige unserer älteren Fans allerdings richtig sauer, weil ich auch viel mit neuen Klängen herum experimentiere. Unser Ausstatter Korg bedient uns jedes Jahr mit neuen Instrumenten, das reizt eben sehr. Aber ich muss natürlich auch die Fans bedienen, die sich besonders auf die bekannten Sounds freuen.

    Stichwort bekannte Klänge – Ihr habt angekündigt, eines Eurer älteren Hit-Alben auf dieser Tour komplett durchzuspielen.

    Richtig, wir werden „Worlds Apart“ durchspielen, die ganze Geschichte aufnehmen und es anschließend als CD oder DVD veröffentlichen.

    Noch eine Live-DVD!? Ihr habt doch gerade erst zwei DVDs raus gebracht, worin siehst Du da die Berechtigung?

    „All Areas“ ist eine Aufnahme der Show zum 25sten Bandjubiläum hier in der Bonner Museumsmeile, das war wirklich ziemlich klasse. „Silhouettes“ dagegen hat neben einem Konzertmitschnitt auch noch die ganzen alten Videos zusammen mit Interviews etc. drauf.

    Naja. Es scheint, Ihr habt eine besondere Verbindung zu Bonn, oder wenigstens Deutschland.

    Deutschland ist das Land, das uns groß gemacht hat, hier konnten wir am Anfang richtig gut durchstarten. Das vergisst man nicht und kommt gerne wieder. Es macht uns insgesamt einfach Spaß, zu spielen, raus zu gehen und zu rocken.

    Und was ist es, dessen Umsetzung Euch noch reizen würde, nachdem Ihr nun schon so lange unterwegs seid?

    Wir arbeiten derzeit an einer Art Musical-Umsetzung unseres Albums „Generation 13“. Das könnte dann so aussehen, dass diese Show immer für eine gewisse Zeit in einer Stadt bleibt, und dann weiter tourt, zum nächsten Standort. An diesem Gedanken arbeiten wir nun schon seit einigen Jahren, wir werden sehen, wann daraus mal etwas Konkretes wird.

    Und womit denkst Du, könntest Du persönlich die SAGA-Fans da draußen wirklich überraschen?

    Naja, ich könnte ja Wagner’s „Ring-Zyklus“ aufnehmen. Damit würde sicher nicht jeder unbedingt rechnen, haha..!

    Vermutlich. An dieser Stelle klinkt sich STEVE SADLER in das Gespräch ein, und der sympathische Frontmann hat noch ein paar Infos zu seinem Solo-Album „Clear“ für uns…

    Die Scheibe wurde ohne Mitwirkung irgend eines anderen SAGA-Musikers aufgenommen, was mir sehr wichtig war. Ich weiß genau, wie meine Bandmitglieder arbeiten – und hierbei wollte ich andere Einflüsse, weil ich denke, ein Solo-Album sollte nicht genau so klingen, wie die Hauptband.

    In meinen Ohren tut „Clear“ dies aber durchaus.

    Naja, ganz abstellen kann man das ja auch nicht. Erstens bin ich der Sänger und zweitens ein Haupt-Songwriter für SAGA seit mittlerweile 27 Jahren. Wie soll das funktionieren, da wird immer etwas von SAGA drin sein.

    In welchem Zeitraum wurden denn die Lieder für „Clear“ geschrieben?

    Insgesamt? Innerhalb der letzten achteinhalb Jahre. Wobei bis auf den Titeltrack alle Texte verfasst wurden, bevor ich vor zweieinhalb Jahren eine sechswöchige Entziehungskur gemacht habe.

    Wie bitte?

    Ich hatte einen Unfall, und das war das absolut Beste, was mir passieren konnte! Seit zweieinhalb Jahren bin ich nun trocken. Und den Text zu dem Lied „Clear“ habe ich nach der Kur geschrieben. Aus heutiger Sicht ist es interessant für mich, all die anderen Texte zu lesen…

    Somit ist „Clear“ ja wohl ziemlich das Persönlichste, was Du abliefern konntest.

    Ja, ich habe auch sehr viel Zeit dafür verwendet, dass das Booklet so aussieht, wie die Platte klingt, es sollte alles möglichst gut zusammen passen.

    Das ist Dir definitiv gelungen!


    Michael Sadler conquered alcohol, but the Saga singer now faces a new challenge.



    Michael Sadler conquered alcohol but faces new challenges. "Leaf blowers drive me nuts," laughs Sadler, relaxing - or trying to relax - at his Los Angeles home.

    Having spent the last several weeks touring Europe, the Saga frontman craves peace. But a certain lawn appliance makes that impossible.

    "It's always something," says Sadler. "But in the big scheme of things, I feel fortunate to make a living doing what I love and doing it for as long as I have."

    For most than 25 years, Sadler has helped push Saga to prog-rock supremacy. The Canadian quintet has amassed a loyal following through tireless touring and uncomprised songcraft, evident on 19 stunning albums.

    Since its eponymous debut, Saga has earned respect among peers and adulation among fans. "On The Loose," "The Flyer" and "Cat Walk" flirted with chart success, yet superstardom eluded the band. They always flew under the radar, watching Rush and other countrymen steal their thunder.

    "But we've got very loyal fans, very respectful. I wouldn't trade them for anything," says Sadler, grateful not only for his craft, but for his life.

    Before recording Network and Clear, respective Saga and solo releases, Sadler battled alcohol. But he

    fought back, gaining sobriety and a fresh outlook on life.

    Every day looms brighter, food tastes better and Michael Sadler - the artist and the man - is at peace with the world. He views things anew, lucidity evident on Clear, his latest solo project set for imminent release.

    "I'm really excited," says Sadler. "I mean, it's quite different than anything I've done with Saga, yet it's still me. I can't wait people to hear it."

    Until then, Sadler opens up to Classic Rock Revisited.

    - A. Lee Graham, December 2003


    --------------------------------------------------------------------------------

    Congratulations on Clear. Among solo outings from rock front men, it really stands on its own.

    Thanks. I spent a long time on it. The nice thing about it was there were no restrictions in terms of time limits, no obligations on when to deliver it. I worked at my own pace. It was great fun to do. I had lots of freedom.

    And it shows. You seem to really come into your own as an artist, without trying to duplicate the Saga sound.

    The last thing I wanted to do was make it sound like a Saga record. The most negative comment I heard was it sounds like Saga. Actually, I said it was a backhanded compliment.


    I'm always disappointed to hear a solo album if it sounds like someone's main band. Isn't a solo album supposed to be an example of self expression?

    Yeah, but fans can't mistake your voice. Of course. The similarities you'll hear is me being one of Saga's principle songwriters for 28 years. You'll see what my influence was as a band member. Writing outside the framework of Saga, that's what you end up with. It's a very personal record.


    Your songs remain somewhat ambiguous, despite specific characters and even their names mentioned - Danny and Sally in "Who's Sorry Now," for example. Are you aware of that?


    It's a strange situation. Let me preface this by saying I had a crash two and a half years ago from alcohol.

    A car crash or an emotional crash?

    No, I mean I crashed - from alcohol. And I've been dry since then. I finished the album. Well, most of it was done. It was done before my stay in the big house.

    You're talking about Clear?

    Yeah. Clear was written when I got sober. When I was done with the whole record, I was perusing the lyrics written in my altered state, as it were, and it was strange. They seemed to be reaching out subconsciously for someone to address the problem with me. Although it's not autobiographical, there's lots of references to what I was going through.

    Are characters named in the songs fictitious?

    All the names are fictitious, and the scenarios are fictitious, but based a little bit on fact in terms of burnt relationships and abuse, obviously - mental abuse, self abuse, really. "Who's Fooling Who" is a good one in terms of being in a state of denial. It was quite enlightening to see the lyrics written in that state.

    For how long had you planned Clear? Aside from Back Where You Belong, it's your only solo disc.


    Back Where You Belong was done for fans as a limited release of 1,000 copies. I've been asked for many years when are you going to do a solo album? Back was Clear in the making, really a showing of what I was working on and how far I came with it. It was a precursor to what would become Clear.

    The funny thing is there's lots of interest now from people not familiar with Back Where You Belong. They want to get hold of it through downloads or actual copies. They want to hear the before-and-after effect.


    They want to hear the affected musician as opposed to the, shall we say, unaffected musician?

    (laughs). Right. You could say that.

    How did you assemble the musicians? Was everything recorded live?


    The keyboards, I took care of. The live phase took place last October in LA. I brought them (the musicians) in during the course of six weeks. I found them through Lino, the guitarist who did most of the acoustic work. A friend of mine and (Saga bassist, keyboardist) Jim Crichton's suggested the drummer, Chris Frazier. He plays with lots of people like Steve Vai. I thought, OK, he's the right guy. He did lots of work with Edgar Winter, who I grew up listening to.

    It was exciting having a real drum sound, having all the tracks come to life. I had done some guitar with Marcus Deml in Germany for Back Where You Belong. He was the only recording done in Germany. The bass player was recommended from Lino, as well.

    Between Marathon and Network, where did you find the time for a solo project?


    It was a matter of using any down time I could (laughs) That was few and far between. It was really finding free time here and there - also not having any preconceived ideas or framework and just the fact of having some free time. It wasn't like I had to do it. I worked any time I felt inspired.


    How does Network differ from Marathon?


    Marathon was beginning to return to the old sound. Network is true to that state. Network is a live album without an audience. We wrote separately. I took a back seat in the beginning and donned the singer's hat, which I guess I should normally do. I was concerned about melodies from the get-go.

    We had bits and pieces of music and brought them down to 20 and then to 10 tracks. We set up gear in the studio. We rehearsed the songs for 10 days and, when ready, we recorded it on analog tape. We did a song a day for 10 days and it was done. We kept it as fresh as possible.

    Would you say it followed the direction started by Full Circle in 1999, when the band sort of recaptured its signature sound?

    Yeah, but more so in recording, it was a throwback to the first record. We had no idea what we were doing back then. No rigid schedule.


    The benefit of not having a specific deadline.

    Right, not having a record company breathing down your neck. And no pressure for Clear 2(laughs). I just wanted to create some kind of groundswell and not be in competition with myself.


    When Saga did the recent tour, every once in a while someone would pop up a (advance) copy of Clear. And I'd look up and I'd smile and sign it quickly. They'd be very respectful and be quick about asking me a question in front of everyone else. I didn't want to have a general release until Network was done. I didn't want to distract from Saga. I'm now looking at a general release for Clear in January. I'm negotiating with labels.

    "Who's Fooling Who" is a veritable stewpot of styles. You've got male and female vocals, an almost tropical, World Music feel and parts that sound almost orchestrated. Are you going for a Peter Gabriel vibe?

    Yeah. He was a big influence. The two people musically that have been my big influences were Peter Gabriel and Freddy Mercury. As entertainers, too. As for world music, I wouldn't go that far, but I definitely have a lot of influences.

    I see Will Wheaton listed among L.A. choir members. Is that the actor Will Wheaton of Stand By Me and Star Trek: The Next Generation fame?

    No. Different guy. Fred White was the connection there (laughs). I called up Fred and asked if he could round up three other singers. It sounded bigger than it was.

    Many older artists are pursuing really strong solo careers - Neal Morse, formerly of Spock's Beard, and now you. Is there a certain peace of mind or clarity that comes after fronting a band for so many years that allows you to connect with subject matter you couldn't before?

    I suppose you could put it that way. I love leaf blowers (background, laughs). Sorry, where was I? Oh yeah. It goes back to what we were talking about with artistic freedom. Working with other people really does broaden your horizons. It's healthy and brings certain aspects out of your creative process that perhaps you wouldn't have discovered on your own.

    With Clear's anticipated release, will you tour for it? And how will promoting Clear figure into your Saga schedule?


    You're not the first to ask. (laughs). I got that quite a bit from fans in Europe. I don't know about a tour in the traditional sense. But showcase shows in key cities, sure. I can't say I won't because I don't know what's going to happen. I'd love to play this stuff live. Songs come alive when you do them live. It sounds naive to say that, but they take on a life of their own.

    Live versions of songs are sometimes better. People go to concerts expecting to hear exactly what's on record. I don't understand why they go concerts. To me, I go to concerts for a personal experience, almost like you met the person. The song should perhaps be a little different.

    Last we spoke, you mentioned a possible U.S. tour. What happened?! We want a Saga tour!

    (laughs) I keep getting a dead-end answer or "yeah, working on it" from management. I'm not sure. There's different versions of reasons why we haven't. I still, for the life of me, haven't been satisfied with the answer. Whether a financial reason or not, which doesn't make sense because even if we just break even, that's fine. If you can break even and open the market again, I know there's fans here. I read hits on Web sites. They're all over the place.

    I'd just as soon get a package together with Kansas and Dream Theater or Queensryche or whatever. I'm sure we could put together a package. I'd do it tomorrow.

    That would be awesome. So how did the European tour go?

    Were did 26 shows about five-and-a-half weeks. Lots of fans. It was great.

    Going back to Clear, I noticed Elsie Marion Sadler quoted in the CD booklet: "Eloquent conversation can be enjoyed in profound silence." Is she your mother?

    She was my grandmother, who passed away last December. That one quote was taken from a line of 40 gems of quotes. I don't now where they came from. I never got to know her that well but she had a great creative writing aspect to her.

    Did she influence your work?

    As an artist, I don't think so, but she definitely had a subconscious effect on me.

    In closing, is there anything you want to say to your fans?

    Yes. I'd love to play in America whether with Saga or on my own. I can probably almost guarantee some Clear shows in 2005.

    Excellent. We look forward to it.

    So do I. Thanks, Lee.



    Re: Sammelsurium

    SwingCat - 25.11.2005, 18:26


    diesen beitrag habe ich auch soeben erst gesehen. aber meine eigene schuld.
    ja hammer. nun weiss ich es wohl.
    michael hat vor zwei jahren eine entzugskur gemacht,
    nun ist er trocken. das heisst er hatte ein alkoholproblem.
    manomann. sowas hätte ich niemals gedacht.
    vielleicht auch mit durch diesen grund die manchmal etwas traurige und
    kertwendung die saga durchgemacht haben.

    interessant auch, steve hat sich hauptsächlich wegen dem manager von saga getrennt, und dieser war echt ein blödmann , absolut gift für die band.
    er hat sie nie das machen lassen was sie wollten , es ging ihm nur um den erfolg. aber genau das brachte weniger erfolg.

    und nun lange nachdem steve weg ist, haben sich saga von ihm getrennt.
    leider zu spät.
    aber vielleicht liessen verträge dies nicht eher zu?

    naja schon hammer news für mich. das muss ich erst mal verdauen!



    Mit folgendem Code, können Sie den Beitrag ganz bequem auf ihrer Homepage verlinken



    Weitere Beiträge aus dem Forum UNSERE LIEBLINGSMUSIK

    Wer kennt noch "The Buggels"? - gepostet von fan1963 am Mittwoch 21.02.2007
    Vinnie Vincent - gepostet von Ändy am Montag 17.04.2006
    Gemischte News - gepostet von Black Dog am Dienstag 31.10.2006
    Lieblings-Songs - gepostet von Queen-King am Mittwoch 08.08.2007
    Bestes Prog-Album... - gepostet von *Saga-Lady* am Dienstag 21.03.2006
    MEGADETH's New Album To Include LED ZEPPELIN Cover - gepostet von Black Dog am Sonntag 08.10.2006
    Guten Rutsch!!! - gepostet von Saga Maus am Donnerstag 29.12.2005
    Tesla Say 'Thank You' To Their Rock & Roll Heroes - gepostet von Black Dog am Dienstag 01.05.2007



    Ähnliche Beiträge wie "Sammelsurium"

    Tjorvens Sammelsurium - Tjorven (Samstag 09.12.2006)
    Sammelsurium - juliane (Montag 13.08.2007)
    Wir sind die Raben - Mairead (Donnerstag 05.06.2008)
    Mein Sammelsurium - CaraFaye (Dienstag 05.06.2007)
    Sammelsurium von Geschichten aus eigener Feder - Aspera (Donnerstag 20.09.2007)
    Sammelsurium - wuschel26 (Sonntag 09.09.2007)
    // electroparties vom 05.06. - 08.06.08 - moedee (Donnerstag 05.06.2008)
    Die etwas andere Hausapotheke - ein Sammelsurium - ally (Sonntag 20.03.2005)
    Kennt ihr das? ("Sammelsurium") - Black Dog (Freitag 25.08.2006)
    Kennt ihr auch das Pet-Flachen-Sammelsurium? - emily.erdbeer (Dienstag 18.09.2007)