Dofus-Update am 14.03.

Terra Incognita // Dofus MMORPG Guild
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    Re: Dofus-Update am 14.03.

    psycko - 13.03.2006, 13:39

    Dofus-Update am 14.03.
    Es steht mal wieder ein grösseres Update mit einigen Änderungen an - wer`s hier noch nicht gelesen hat, hier die Changes:

    A new update will be available on Tuesday 14 March. It will bring in improvements essentially based on the suggestions and feedbacks from the community.

    New animations for the characters:

    Some of the animations and static postures have been revised. Plus, two new attitudes (“emotes”) have been added as well.

    A new Island:

    A small island is now accessible from Pandala. It’s designed for the most courageous adventurers. No Beginners allowed!

    New creatures:

    More evil and more dangerous, the new creatures of this update might make you bite the dust!

    New items:

    The most powerful items are finally available. Not only will they make you look quite unusual, but they will enable you to beat your enemies very easily.

    Backgrounds added:

    New background elements are finally available. Go in the new Library in Pandala to discover them!

    New Dungeons:

    Three new dungeons are accessible from Pandala Island. You’ll discover surprising and terrifying creatures!

    New pets:

    New pets are wandering in the most dangerous areas of Pandala. Feed them, tame them, and take them with you in your adventures!

    New system to forget spells:

    The system which uses the forgetfulness potions has been completely revised. You can now go to the temple of your class and buy forgetfulness potions very easily.
    The price to pay when you use the potion will be proportional to the level of your character.

    Improvement of the system of fights player vs player and of conquests of territories (PvP):

    New areas of conquest have such new assets that it will convince even the most blasé of the adventurers to start conquering territories.

    Improvement of the interface:

    A new moveable toolbar has been added. Plus, many corrections have been made to the general running of the map and interfaces.

    New communication port:

    A new network port (443) is available since the options of the DOFUS client. It should allow some users to solve part of their latency, disconnection and firewalls problems.



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    psycko - 13.03.2006, 13:40


    Ausserdem gibt`s im Dofus-Forum ein Interview mit Tot (Graphical Team Leader) zu zukünftigen Amakna-Projekten... unter anderem ist z.B. anscheinend auch ein deutscher Server geplant:

    http://forum.dofus.com/topic_en.php?id=13290



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    thargor - 13.03.2006, 14:35


    das sieht ja nett aus! :D

    vorallem die pets und dungeons interessieren mich



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    psycko - 13.03.2006, 14:40


    Yupp - und die Spell Forgets :)



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Trevordtodd - 13.03.2006, 16:49


    Ja hab Ihr das Wichtigste nicht gelesen??


    Port 443!!

    Ist das nicht ein Standard Internet Port? (neben 80 natürlich)


    d.h. Zocken auch hinter Firewall!! :lol:



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    psycko - 13.03.2006, 19:06


    Quote: Ist das nicht ein Standard Internet Port? (neben 80 natürlich)

    OMG... könnt stimmen - hab nur an 80 gedacht. Dann mach ich in der Arbeit ja noch weniger als jetzt... :shock:



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Trevordtodd - 13.03.2006, 20:05


    was ich aus meiner web-design zeit noch so weiß, ist das der port 443 für https... und der sollte (fast) überall funzen :-)



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    psycko - 14.03.2006, 10:46


    Hab nochmal nachgesehen - Port 443 ist wirklich für https reserviert... Das heisst ich bin dann in 2-3 Wochen lvl 100 ;)



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    thargor - 14.03.2006, 18:26


    psycko wrote: Hab nochmal nachgesehen - Port 443 ist wirklich für https reserviert... Das heisst ich bin dann in 2-3 Wochen lvl 100 ;)

    das sagt einer mit der behauptung, ein RL-leben zu haben :wink:

    hier noch ein auszug aus dem französischen forum, übersetzt ins englische (nicht von mir).

    Improvement of the renewal of points of energy: The characters can from now on regain energy during their time of disconnection. It is enough to disconnect its character in his own house or a tavern. The characters recover 0.5 % of their total of points of energy per hour of disconnection. A message at the time of the reconnexion warns the player when it gained energy during his time of disconnection. Modification of the system of "died" of the characters: We modified the current system. When a character loses a combat and that it does not have any more energy, it remains on the spot in the form of tomb stone.

    It cannot move any more and two choices are offered to him: it can wait until a priest comes the ressusciter, or decide to release its heart (while clicking on its tomb stone), to find itself téléporté in the cemetery of the zone corresponding, in the form of phantom. These changes make it possible to avoid blockings that certain players met when they were transformed into phantoms in difficult to reach zones (Island of Moon for example), and also allow to standardize the length of the ways to be carried out when the players are transformed into phantom and that they must join a phoenix. Indeed, of the phoenixes were placed at less than one ten charts of all the cemeteries. The old phoenixes were withdrawn from the play. This system makes it possible moreover to limit considerably the aggressions in loop of mules to gain points of honor. Possibility of indicating a box to its allies during a combat: A new button was added in the interface of combat. It enables you to highlight a box of the chart for your allies. The box concerned changes color and an arrow points on this box.

    This functionality can be used to you to indicate where you for example placed a trap, where to intend to you to move, where you are hidden etc... Addition of a new channel of discussion for aligned: This new channel of discussion is reserved for aligned. It allows all aligned of the same alignment to communicate inside the same zone (Zone Air of Pandala for example). Only the players having a rank of alignment higher than two can write messages on this channel, aligned with a rank lower than three can read them, but not it to answer. The regulators of the play have access to these channels and will be able to take sanctions in the event of abuse (flood, insults, behavior except charter etc...). This channel is not intended for the sale, it was created for facility the installation of defenses and of the attacks enters aligned. "anti-flood" system: It is from now on impossible to rewrite the same message in a too short lapse of time. In this case, the identical messages are not posted any more. System of "hunting for the man": Parchments of research are purchasable in the militia of Bonta and Brâkmar.

    These parchments, must be used first once on a character to note his name there. Once that the name is registered on the parchment, it is possible to use when you want it, this parchment, who will indicate to you at the moment of the use, the position of the player concerned. A flag will be placed on the chart of the play, and your compass will point towards the position of the required player. If the player concerned moves, the position indicated on your chart and by your compass will not change (it will thus be necessary to use several parchments of research to follow displacements of a player). Modification of the "drop" on the tax collectors: The players who attack a tax collector can from now on recover all the resources which are there. The level of the players as their prospection are taken into account to determine the order in which the resources will be distributed between the players of the combat. Minor modifications: Reduced price of the books and weight divided by 5. Commercial mode prohibited on the charts of the tavern and dojos of Pandala. Eurfolles Scraping-knives: the Pa cost was reduced. Pnj of the tavern changed: the drinks pandaburg and pandapils are from now on purchasable. Quantities and probabilities of drop of the increased feathers of Piou. Kraft of the grinding belt modified. Kraft of modified Xyothine. Kraft of modified the Huccino Cape. Kraft of the Stick of modified Yondanwa. Kraft of the Stick of modified Nidanwa. The egg of larva can from now on hatch correctly when it is used. Threshold of prospection of eggs of Bwaks passes from 500 to 100. Modification of the no-claims bonus of class for the weapons used by Pandawas. Modification of the system of profit of points of honor: the "mules" at points of honor are not usable any more. The problems of sorting of the members of a guild in the interface are solved. The double click in the list of friends is restored. The "Various" filters and "Hotels of sales" are posted by defect on the chart of the play. It is from now on possible to place flags on icons of the chart of the play.

    The number of gained or lost points of honor is posted in the screen of end of combat. A gauge indicating the number of points of honor has to gain to change rank was added in the screen of end of combat. The messages of information related to the conquest of territories have from now on their own channel désactivable. The criteria of rank on the objects are posted correctly. A preventive message was added when one aligned decides to attack a neutral or one aligned with the mode "pvp" (player against player) decontaminated. A message warns from now on the players of the sanctions applied in the play when that the players gain points of dishonour following the aggression of a neutral player. To polish the stones of Agathe, topaz and Aquamarine, require as for the other invaluable stones, 10 units of water. the use of the zaaps is from now on impossible in phantom mode.

    The program of installation of the play was improved, it does not have there normally more problems known at the time of the installation of the customer under Windows. The bug in the hotels of sale which left, graphically, the possibility of buying a more not existing batch was corrected. A message was added when a player changes rank. The chart of the play was updated and the new buildings are posted there. The problems of color on certain hats, capes and shields was corrected. The aggressions are not possible any more on the chart of the zaap of Brâkmar.

    ich les das jetzt mal durch... :shock:

    falls jemand kurz auf deutsch die wichtigsten sachen rausschreiben köntne, wär ich noch froh! meine englisch ist nicht das beste... :?



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Trevordtodd - 14.03.2006, 18:36


    die übersetzung ist auch ewas holprig...

    ich hoff mal, dass man als alchi jetzt nicht total sinnlos ist und sich energy potions nicht mehr verkaufen lassen!!

    Das mit den perc ist OK, ist meist eh nix drin...



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Trevordtodd - 14.03.2006, 18:45


    Erster!! (online...)


    P.S.: und gleich den Perc verteidigen dürfen....



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    psycko - 14.03.2006, 18:55


    Quote: ich hoff mal, dass man als alchi jetzt nicht total sinnlos ist und sich energy potions nicht mehr verkaufen lassen!!

    Im Gegenteil - da ghosten ab jetzt wahrscheinlich erst richtig nervig wird, wird wohl jeder schauen seine Energy möglichst weit oben zu halten.



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Trevordtodd - 14.03.2006, 19:02


    potions für 1000 kamas für lvl 48, das ist fein!!!!!!!!!!!!


    edit: von wegen, kostet 50 000 bei Anwendung, son Scheiß!! Und ich bin "nur lvl 48!!



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    psycko - 14.03.2006, 19:09


    Yupp - Bescheissen & die Potions mit einem Low-Lvl-Char kaufen geht nicht... Der Preis richtet sich nach Level & wird erst bei Gebrauch abgezogen. Immer noch billiger als die Zutaten zu sammeln - wobei ich gespannt bin was es mich als Lvl83´er kostet...



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Trevordtodd - 14.03.2006, 19:15


    Vorallem muss man weiterhin taktisch seine spells lvln...

    Ich wollte meine ganzen Spells boosten, wenn ich dann einen neuen bekomm, umlernen :-(



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Trevordtodd - 14.03.2006, 19:24


    lvl 82 --> 160k



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    joeblackI - 14.03.2006, 19:28


    Ich als pc noob kenn mich nicht aus was das mit port bedeutet bitt emal für idoten übersetzen :oops:



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Trevordtodd - 14.03.2006, 19:54


    Die ports kommunizieren (=daten austausch) sozusagen mit dem Internet.

    für manche programme, braucht man spezielle Ports, z.B. Dofus hatte den Port 5555 verwendet. Da lief z.B. der Chat drüber, die Postionsangeban der Spieler, die Aktionen,....

    damit man "normal" surfen kann, also Internet Seiten, braucht man den (standard) http-port. Das ist Port 80.

    Der Port 443 ist auch ein standart port, den braucht man, wenn man z.b. bei dofus mit kreditkarte bezahlt, dann läuft das verschlüsselt über diesen Port.

    eine firewall macht nix anderes, als das sie einfach ports sperrt, also keine kommnikation zuläßt.

    wenn die kommunikation aber über einen standard, freigeschaltenen port läuft, dann funzt das auch hinter einer firewall.

    Und der 443 sollte offen sein, d.h. dofus sollte (fast) überall funzen.

    (Solange man natürlich installieren kann)

    So ganz einfach ist natürlich nicht, aber grundsätzlich kommt das so hin... :-)



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    joeblackI - 14.03.2006, 19:58


    Da bei mir bis jetzt auch immer dofus funz hat solange mein i-net geklappt hat denk ich habe ich sowieso keine props damit :roll:


    und thx für die erklarung denk mal habe das so halb kapiert^^



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Trevordtodd - 14.03.2006, 20:07


    das ist auch nur dann interessant, wenn man im RL einen Job hat ;-)

    Firmennetze sind (sollten) immer hinter firewalls sein...

    (und nicht nur, damit ich nicht rund um die Uhr Zocke... hmmm, naja ev. auch deshalb :-))



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    -Nani- - 14.03.2006, 20:08


    Also bei mir funktioniert das neue update erstmal gar nicht (Mac). Nach 6 Disconnects und ziemlich störenden Grafikproblemen werde ich dann mal bis morgen warten und hoffen, das die das in den griff bekommen...



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    aK__ - 14.03.2006, 22:08


    Dito.
    Ich sag nur: Irgendein Menü auf und der Client friert ein.


    Und ich fang mal wieder zum meckern an:
    Ich zahl verdammt nochmal RL Kohle dafür, daß ich das Produkt (hier: Spiel) nutzen kann. Jedoch ist es (wie die vorherigen Versionen ebenfalls) mal wieder extrem fehlerhaft.

    Und an die ganzen Klugschwätzer:
    Wärt ihr begeistert, wenn ihr in eurem Haus das Bad modernisieren lassen würdet und nachdem alles fertig ist und ihr es benutzen wollt, läuft von überall das Wasser raus, tropft durch die Decke ins Wohnzimmer, uberschwemmt das Schlafzimmer usw.
    Nein, es macht keinen Unterschied, ob es 'nur' virituell ist, oder fest greifbar. Wärt ihr in der freien Wirtschaft, würden euch ganz schnell die Lichter ausgehen.

    Und Psycho: Klar liegt's an mir,
    - daß das Update nicht klappt
    - daß die Community-Seite noch nicht mal das Oktober-Update hat
    - daß immer noch viele Items unsichtbar sind
    - oder (Null) als Namen haben
    - oder Spells 'undefined' heissen
    - obwohl viele andere bereits ins Forum gepostet haben, daß es ihnen genauso geht



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Trevordtodd - 14.03.2006, 23:39


    Das letzte update musse ich mir auch 2x runterladen, da ging von anfang an garnichts...

    Bisher habe ich bei diesem update noch keine Probleme (zum Glück).
    Es hat sich aber auch das alte update erst deinstalliert, war das bei Dir auch so?

    Ich hab mal versucht, gleichzeitig meinen f2p account aufzurufen, aber da gabs auch keine Probleme. (weil du ja auch mehrere hast)

    Ich weiß nicht, ob die einen eigenen stand alone flash player verwenden, oder auf einen bereits installierten zugreifen... ev. mal versuchen auf der macromedia seite den flash player aktualisieren (?)

    http://www.macromedia.com/shockwave/download/alternates/

    wenn ich mir das interview durchlese, da merkt man schon, dass die als Firma extrem schnell gewachsen sind. da herrscht natürlich chaos....
    aber grundsätzlich habe ich schon das gefühl, dass die versuchen, das game fairer zu machen und auch neue herrausforderungen einzubaun.

    aber ich versteh, wie sehr das stinkt, wenn nix geht...



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    psycko - 15.03.2006, 11:09


    Natürlich kann ich den Unmut verstehen wenn das Update nicht klappt - würde mir genauso gehen. Aber wenn man die monatlichen 5-7 Euro auf`n Tag runterrechnet würdest Du höchstens ein paar Cent verlieren (weniger als eine Kippe ;)) falls der Server wirklich mal den kompletten Tag ausfallen sollte. Ist leider bei MMORPGs keine Seltenheit - bei WoW gibt`s anscheinend schon seit Monaten(!!) Riesen-Probleme bei denen einfach Leute vom Server gekickt werden, von GMs daran gehindert werden grössere Quests zu starten, oder tausende sich erst überhaupt nicht einloggen können - täglich.

    Aber die feine Englische ist das natürlich nicht - finde auch, dass man nach so einem Patch-Day zumindest mal einen Tag Spielzeit auf`s Konto buchen sollte. Falls wirklich massive Probleme auftauchen sogar mehrere. Tut den Devs nicht besonders weh & alle wären zufrieden...

    Ich kann nur sagen, dass ich (bis auf ein paar DCs, die aber eher an meinem Provider liegen) noch mit keinem Update ein Problem hatte. Nur beim ersten grossen Update waren zig Items noch unsichtbar - ansonsten kamen bei jedem Update immer wieder haufenweise coole Sachen hinzu und ich hatte nicht das Gefühl, dass die Devs sich auf ihren Lohrbeeren ausruhen. Ganz im Gegenteil - mit dem Update jetzt hätte ich gar nicht gerechnet und es kamen wieder zig Neuerungen & Erweiterungen hinzu... Und zu vernachlässigende "Bugs" wie "casts undefined" wurden normalerweise immer innerhalb von wenigen Stunden behoben.

    Wie auch immer - da das Game nicht besonders viele CPU-Ressourcen braucht und komplett in Flash geschrieben durfte, dürfte es eigentlich auf jedem PC mehr oder weniger gleich gut laufen (RAM vorausgesetzt).
    Würde also vorschlagen mal auf den neuesten Flash-Player upzugraden und u.U. nochmal den Game-Cache zu löschen - bei den anderen klappt`s ja auch...



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    psycko - 15.03.2006, 11:56


    P.S.: Die Leute sind nach den neuen Änderungen immer mehr von Sadidas angepisst ;)
    http://forum.dofus.com/topic_en.php?id=13559

    Quote: I think that whenever a sadida takes one step forward, choruses of heavenly angels should start singing and floating around the screen, throwing rose petals, and everyone but the sadidas should instantly die.

    Nach üübelster Dmg, MP & AP-Abzug, Silvan Power, Unbewitchment etc. mussten`s natürlich uuunbedingt die Puppen auch noch 2x heilen lassen...



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Abrafaxx - 15.03.2006, 12:08


    Ich kann aK sehr gut verstehen.

    Habe gestern auch die Zip Version insgesamt 3 mal runtergeladen und installiert.
    Jedesmal die gleichen Grafikprobs wie Nani oder aK.

    Der Download des Installers dauerte mir viel zu lange...

    War dementsprechend auch sehr sauer und hatte dann die Schnauze voll.

    Heute den Installer runtergeladen, installiert...und siehe da es klappt alles.



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    -Nani- - 15.03.2006, 15:16


    Wo kann ich die Installer Version downloaden? Finde das nicht...



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Gumber - 15.03.2006, 15:25


    nani ak im browser funzt selbst die gefickte version ganz gut



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    -Nani- - 15.03.2006, 15:31


    Absolut nix funktioniert hier mehr.

    Im Browser stoppt er und sagt: Cant load language File...

    Im Stand alone flah player läd er Dofus Arena statt Dofus...

    Es geht gar nix und ich bin topaktuell was Flashplayer, MacOS Version und Update angeht (das habe ich mittlerweile fast 10mal runtergeladen).

    Langsam nervt es sogar mich...



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    joeblackI - 15.03.2006, 16:13


    bei mir funkt das game gerade nicht liegt das an mir oder ist der server wieder down :x



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    thargor - 15.03.2006, 16:31


    joeblackI wrote: bei mir funkt das game gerade nicht liegt das an mir oder ist der server wieder down :x

    keine ahnung, was es ist. ich bin zwar im game, aber es laaaagt krass. pro mapwechsel 15 sekunden warten...



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Abrafaxx - 15.03.2006, 16:34


    Der Server lagt extrem! Viele haben sogar dc.

    @Nani: Für Win gibts sowohl eine Installer als auch Zip Datei von Dofus - ist auf der Comunity Website (wenn sie wieder irgendwann funzt).



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Gumber - 15.03.2006, 17:00


    so ein scheis bin vor ner hlben stunde geflogen und komm immer noch ich rein



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Aimwell - 15.03.2006, 18:08

    the new update!
    this new update sucks bigtime so far!!! i've almost lost both my pets through not being able to access my inventory properly without the game freezing. i can't use zaaps, cant do anything really. and the lag!!! If anyone has any ideas on how this can be solved if it is an issue from my end, please let me know... i have already downloaded flash 8 by the way.

    ty guys,

    Aim



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Gumber - 15.03.2006, 18:16


    aim use ur browser



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Aimwell - 15.03.2006, 18:39

    update probs
    i'm really not too good with computers, you mean don't use the game in the flash standalone player? If so, how do i alter it? i tried playing the game via the safari file, but it doesn't fully load up now that the standalone player is installed, can it be switched on/off?
    sorry to be a pain :/



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Gumber - 15.03.2006, 20:03


    there is a file dofus.html open it with ur browser then it works


    the long loading time was a prob with the server nearly all had



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Aimwell - 16.03.2006, 00:47


    cool, just home from work and trying that now, ty :)



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Aimwell - 16.03.2006, 01:01


    nope, no joy yet...10minutes and still at the "loading module core.swf"....



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    psycko - 16.03.2006, 12:07


    I tried it yesterday with a Mac too - it works...
    But you need the new Flashplayer 8 for Mac - then open the html it with e.g. Firefox and give Flash all permissions it needs. I even think it`s working even faster than the old Flash 7 Standalone-Player on the Mac...



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    AmosMoses - 16.03.2006, 12:34


    seltsam... ich hatte noch nicht ein einziges problem ausser kleineren, vernachlässigbaren lags. :shock:

    guess that makes me really lucky then.



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Gumber - 16.03.2006, 15:41


    erm psy i still use flash 7 all is great



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Aimwell - 16.03.2006, 16:35


    got it sorted guys, thanks. i had to completely un-install flash before using flash 8, because the flash 7 was taking priority.

    thanks again, steve (aim)



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Gumber - 16.03.2006, 16:38


    ok have with it now :P



    Re: Dofus-Update am 14.03.

    Trevordtodd - 17.03.2006, 12:47


    A new version of the Dofus client (1.13.1) is available on download.

    This update is optional, you may play Dofus without it.

    Here's the list of changes brung by this update :

    * The pointing out of a square now activates a green message displaying the name of the player and the pointed square .

    * It is now possible to resize the floating bar by double-clicking it.

    * pressing: "maj + 8" now enables/disables the floating bar.

    * Pointing at a square in fight now shows the square to all allies, even if the character is invisible.

    * Graphical problems with Flash 7 fixed (though graphics accelerations with Flash 8 are still working).

    * connexion problems fixed (long download of the language file, for example).

    * Research scrolls are now displayed normally in the inventory.

    * Iops' hair doesn't pass through hats anymore.

    * the "pointing" attitude doesn't change Sadidas size anymore.

    * Animation problems with Crâs have been fixed.

    * Bambouto and Holy Bambouto animations have been modified.

    * NPC illustrations in front of dungeons have been changed.

    This version includes modifications done in the 1.13 patch , it is thus not necessary to download the patch once the 1.13.1 version in installed.

    The Ankama Studio Team wishes to apologize for the troubles our players may have encountered while using the previous version of Dofus.



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