Verfügbare Informationen zu "Israel Vibration - 28 april 2008 - De Melkweg - recensie"

• Sprache: englisch
  • Link zum Originaltopic: Israel Vibration - 28 april 2008 - De Melkweg - recensie
  • Letzte Antwort: vor 15 Jahren, 11 Monaten, 25 Tagen, 8 Stunden, 31 Minuten
  • Alle Beiträge und Antworten zu "Israel Vibration - 28 april 2008 - De Melkweg - recensie"

Re: Israel Vibration - 28 april 2008 - De Melkweg - recensie

FiYah - 29.04.2008, 12:17

Aan het begin van de avond was het nog aardig rustig. De bovenverdieping was nog gesloten en er was nog ruimte genoeg in de zaal. Stipt om 21.00 uur begon Jampara & The Batalion te spelen. Hij speelde maar een paar nummers en de Burundi Drummers speelden het laatste nummer mee. De tijd heb ik niet in de gaten gehouden, maar ik denk dat Jampara ongeveer een half uur tot echt uiterlijk drie kwartier op de buhne heeft gestaan. Het was in ieder geval erg kort, een beetje te kort vond ik, maar wel erg goed.

Het ombouwen van het podium duurde ook niet lang. Nu gaat de tijd ook altijd wel snel als je met allerlei mensen in gesprek bent. Ook tijdens het ombouwen heb ik de tijd niet bijgehouden. Roots Radics speelde als intro een aantal bekende instrumentale tunes van Israel Vibration. En ja, dat doet het natuurlijk altijd goed. Toen Skelly en Wiss het podium betraden werden ze met oorverdovend applaus ontvangen. Skelly ging van start, telkens afgewisseld door Wiss. Het blijft echt eeuwig zonde dat Apple de band verlaten heeft. Met name omdat hij die specifieke sound aan Israel Vibrtation gaf. Hoewel de achtergrondzangeressen dat sinds zijn vertrek opvangen, blijf je Apple gewoon missen.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Wiss. Over het algemeen vind ik de nummers die hij zingt beter dan die van Skelly , met de uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Ook nu tijdens het optreden in de Melkweg wordt mijn voorkeur voor Wiss weer bevestigd. Achterin de zaal was een camera opgesteld. Die camera stond alleen te draaien tijdens het optreden van Jampara & The Batalion. Een nieuwe Israel Vibration Live DVD die o.a. opgenomen is in de Melkweg hoeven we binnenkort dus niet te verwachten.

Opvallend tijdens het optreden vond ik dit keer dat er regelmatig dub-muziek werd gespeeld met heuse echo-effecten van de zangers Skelly en Wiss en ook werd de zaal regelmatig uitgenodigd om “yeaa-aaahhh, whhhoooo-ooooo” mee te zingen. Natuurlijk brengt dat de sfeer er wel lekker in, maar iets te veel van het goede vond ik het dit keer wel. Desalniettemin vond ik het een geweldig optreden. Het strakke en uptempo “Jailhouse Rocking”, het rustigere “The Same Song”, het geweldige “Licks & Kicks”, het heeft de revue allemaal gepasseerd. Om 23.20 uur vertrok Israel Vibration van het podium. Daarna hebben ze tot 23.45 uur gespeeld en ze eindigden met “Red Eyes”, ook alweer een fantastisch nummer. Waarbij het publiek het refrein zong terwijl de leden van de band werden voorgesteld. Tijdens het optreden kregen zowel Skelly als Wiss tussen de nummers door terecht een zeer luid applaus. Het dak ging eraf, helemaal geweldig! Met het optreden in de Melkweg heeft Israel Vibration mij opnieuw bevestigd waarom ik het een van de allerbeste reggaebands vind.

Mit folgendem Code, können Sie den Beitrag ganz bequem auf ihrer Homepage verlinken