4e notulen 16-12-2005

Studentengroep Amnesty Zwolle
Verfügbare Informationen zu "4e notulen 16-12-2005"

  • Qualität des Beitrags: 0 Sterne
  • Beteiligte Poster: Tessa - Fudd - Karst
  • Forum: Studentengroep Amnesty Zwolle
  • aus dem Unterforum: Notulen
  • Antworten: 4
  • Forum gestartet am: Mittwoch 07.12.2005
  • Sprache: englisch
  • Link zum Originaltopic: 4e notulen 16-12-2005
  • Letzte Antwort: vor 18 Jahren, 3 Monaten, 15 Tagen, 14 Stunden, 7 Minuten
  • Alle Beiträge und Antworten zu "4e notulen 16-12-2005"

    Re: 4e notulen 16-12-2005

    Tessa - 16.12.2005, 15:40

    4e notulen 16-12-2005
    Notulen 4e vergadering

    Vrijdag 16 december 2005

    Afwezig: Elmer (naar ziekenhuis), Ruben (later aanwezig).

    Mededelingen:
    Wouter moet eerder weg (half 4) ivm Sneeuwpop.
    Jorinde moet ook eerder weg.

    Karin: Er is een mailtje teruggekomen van Amnesty, over de acties die ze in 2006 allemaal hebben. Als we ons als groep aanmelden bij Amnesty krijgen we vanzelf deze informatie opgestuurd.

    Nora: We moeten ons zo snel mogelijk aanmelden als groep, dus dat ga ik straks eventjes doen. (Elmer wordt als penningmeester genoemd).

    Wat zijn de functies van:
    Voorzitter - Arno Grolleman
    De voorzitter coördineert de vergaderingen en de hele dag zelf. Hij houdt de absentielijst bij en spreekt mensen erop aan als ze te laat komen en/of niets doen. Daarnaast maakt hij de agenda voor elke vergadering. Ook houdt hij de motivatie in de groep.

    Notuliste - Tessa Nak
    De notulist houdt de notulen bij en zet die voor woensdag op het forum. http://www.iphpbb.com/board/fs-32941436nx21555.html
    Daarnaast onderhoudt zij het interne contact binnen Windesheim en stelt de contracten op voor eventuele vsp’ers. Ook houdt ze de actielijst bij.

    Penningmeester - Elmer Oosten
    De penningmeester is verantwoordelijk voor het geld.

    Contactpersoon - Nora Hulsink
    De contactpersoon onderhoudt het externe contact met bijvoorbeeld de Amnesty Groep Zwolle. Ook zorgt ze voor het contact met onze stagebegeleidster Annemiek Heijning. Daarnaast maakt ze de sociale kaart van alle contactpersonen.

    Hoofd PR – Anneke Aalders
    Het hoofd van de PR geeft in de vergaderingen aan hoe het er met de PR voor staat. Zij stuurt de mensen en geeft aan wat er gedaan moet worden.

    PR – Ruben Mast, Jarno Kelder, Anneke Aalders, Nora Hulsink en Jorinde Naarding
    De PR houdt de website van de Amnesty Studentengroep Windesheim bij door middel van artikeltjes en informatie. Ook promoten zij de acties die ASW in het vooruitzicht heeft door het maken van posters, flyers en dergelijke. Daarnaast maken zij het PR-plan voor acties.

    Beleid – Marjolein Kerkhof, Suzanne Koning
    De beleidsmedewerkers schrijven het beleid van de Amnesty Studentengroep Windesheim. Ze zorgen ervoor dat alles geordend in een map terechtkomt.

    Actiegroep – Willeke ten Wolde, Wouter Schaart, Karin Tolsma (Andries van Beek en Marije Nijhuis)
    De actiegroep bedenkt de acties die ASW gaat ondernemen. De ideeën spelen ze door naar de PR.

    (Deze functies staan ook in het beleidsplan)

    Ondertussen ontstond er een discussie over de tijdsduur van de stage. Is het wel haalbaar om 8 uur vol te maken per week? Sommige denken van wel, anderen van niet. Opzich is er veel te doen. De website, het handboek, acties.
    We hebben afgesproken dat het het handigst is om elke vrijdag ‘s ochtends te gaan vergaderen.

    Er wordt een dagplanning gemaakt in overleg met iedereen die aanwezig is, en iedereen dient zich hier aan te houden:
    09.00-10.00 Vergaderen
    10.00-10.15 Pauze
    10.15-11.00 Vergaderen
    11.00-13.00 Groepjes
    13.00-14.00 Vergaderen
    14.00-17.00 Groepjes (school of thuis)

    We gaan dus eerst vergaderen om 9 uur. Hierin worden de afspraken besproken die de vorige vergadering zijn gemaakt. Ook kunnen sommige groepjes vragen hebben, daar is ook tijd voor.
    Daarna kan iedereen verder met de dingen die ze moeten doen.
    Om 13.00 uur wordt er dan weer vergaderd. In deze vergadering wordt besproken hoe ver iedereen is, of er nog vragen zijn e.d.
    Daarna kan iedereen verder op school, of ze doen hun taken in de komende week. Als je maar aan totaal 8 uur per week komt.

    Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen reflecties/logboek. Je moet je uren dus zelf goed bijhouden!

    Wat gaan we vanmiddag doen?
    - Nora: Ons aanmelden als groep bij Amnesty. Ook neemt ze contact op met de werkgroep Zwolle. Ook gaat ze bij Djonnie vraen hoe het zit met Annemieke als onze begeleider, of dat wel kan enzo…
    - Suzanne en Marjolein gaan bezig met het beleid, de normen en waarden e.d.
    - Nora en Jorinde gaan bezig met de tekst over de actie van vorige week, voor op de website.
    - Arno en Tessa proberen een vaste ruimte te regelen.
    - De PR groep gaat bezig met de website. Hoe gaat deze ruimte eruit zien e.d.
    - Floris zet de notulen van vorig jaar op het forum. Ook gaat hij Karst mailen over de cursus die we moeten volgen. Als datum hebben we volgende week vrijdag (23 dec gekozen).
    - De actiegroep gaat bezig met ideeën. Op zoek naar de open dagen van school, uitzoeken of we daar wat mee kunnen.
    - Tessa gaat achter de mensen aan die VSPpunten willen halen bij Amnesty.

    Wat is de taak van Annemieke?
    - Ze moet ons op de hoogte houden van belagrijke dingen over Amnesty.
    - Een keer per twee weken langskomen tijdens een vergadering.
    - Annemieke moet de notulen lezen.
    - Elke laatste vrijdag van de maand mailen we ons logboek naar Nora (die het dan weer naar Annemieke mailt), als een soort van controle. (de eerste keer dat we dit doen is voor de Ardennen, 20 januari)

    Onze tussenevaluatie moet in week 5 officieel ingeleverd worden. Sommige mensen hebben met de 4e jaars afgesproken dat ze hun tussenevaluatie later hebben.
    We hebben na een kleine discussie afgesproken dat we met Annemieke afspreken wie wanneer zijn of haar tussenevaluatieverslag inlevert.

    ~ ~ ~

    Het is half 1, tijd voor de tweede vergadering.

    Afwezig: Ruben (had afspraak), Elmer (sporten :S)

    Hoe is het met de actiepunten, hoe ver is iedereen?
    - Nora: Er is een mail verstuurd naar Amnesty over onze aanmelding als groep. Moet nog contact opnemen met de werkgroep Zwolle. Ook moet er nog aan Djonnie gevraagd worden hoe het zit met Annemieke als onze begeleider (dit is ondertussen gedaan, in subgroepjes mogen we onze tussenevaluatie hebben).
    - Suzanne en Marjolein: Het beleid is grotendeels af. Deze komt op het forum? Of in een aparte map? Er waren nog wat vragen over de doelstellingen en de normen en waarden… Hierover is gepraat en ze kunnen weer verder.
    - Nora en Jorinde: Het stuk tekst wat voor de website geschreven moest worden is overgedragen aan Wouter. (deze is af en doorgestuurd naar de PR groep).
    - Arno en Tessa: We zijn naar Piet geweest, die vertelde ons dat we een lokaal moesten regelen met Erna. Erna was er niet, dus die hebben we een mail gestuurd.
    - De PR groep: Er is gebrainstormd over de website, wat er allemaal op moet komen te staan. Ze zijn in dreamweaver bezig met een layout en kleuren. Amnesty logo. Er zijn mensen bezig met plaatjes zoeken. Floris vertelt dat je een mail moet sturen naar Amnesty voor copywright die op het logo zit.
    - Floris: De notulen van vorig jaar heeft hij niet op de mail staan, maar misschien wel thuis op de computer. Ondertussen heeft hij Wouter (de Witte) gemaild of die misschien de notulen van vorig jaar nog heeft . Ook heeft hij aan Wouter gevraagd of hij zich wil aanmelden op het forum. Er is een mail naar Karst verstuurd over de cursus.
    - De actiegroep: De open dagen zijn opgezocht (februari, april en juni). Er is met Piet gesproken. Hij vond het een leuk idee (tijdens de open dagen een actie doen), maar denkt niet dat het kan. Als we dat willen moet Amesty breder worden, niet alleen CMV. Wel mogen we over Amnesty praten als stage. Dan moeten we ergens in een lokaal gaan zitten waar nog meer organisaties (zoals Hedon) zitten die wat kunnen vertellen over stagemogelijkheden.
    Er is ook nog gesproken over de muur met elke maand een nieuw thema. Het idee was om er misschien andere opleidingen bij te betrekken, bijv. de studie beeldende kunst?
    - Tessa: Ik weet welke MWDers VSPpunten willen halen. Had nog een aantal vragen. Nu kan ik weer verder.

    De afspraken voor de volgende keer:
    Iedereen is om 9 uur aanwezig.
    Wie zich nog niet aangemeld heeft op het forum moet dit doen.
    Wie zich nog niet aangemeld heeft bij Amnesty moet dit doen.
    Iedereen moet volgende week zijn ingevulde stageformulier ingeleverd hebben bij Floris, die gaat er dan mee naar Djonnie. 18 november moet als startdatum op het formulier.
    Iedereen houdt zijn eigen logboek bij.

    Idee:
    Lang weekend naar Center Parks met zn allen.
    Misschien is het leuk om een keer in Amsterdam te gaan kijken hoe de studentengroep het daar doet.
    Een enquete houden in de gehele school: In hoeverre wordt Amnest behandeld in de opleiding?

    Er komen aparte mappen. Een activiteiten map (hierin komen ook de draaiboeken)
    Een map voor het beleid.
    Een map voor de notulen.



    Re: 4e notulen 16-12-2005

    Fudd - 18.12.2005, 22:22


    check, check, dubbelcheck, damn goed bezig geweest mensen!



    Re: 4e notulen 16-12-2005

    Karst - 03.01.2006, 18:01


    In jullie verwachting van de voorzitter wordt gezegd dat hij de groep moet motiveren. Ik was benieuwd wat jullie daarmee bedoelen.

    Volgens mij is een voorzitter verantwoordelijk voor de structuur (dus dat het lekker vlot gaat) en dat elke deelnemer zich enigszins op zijn gemak voelt en zich niet belemmerd ziet om te spreken.
    De groepsmotivatie komt echter vanuit de groep zelf, daarin heeft iedere deelnemer zijn eigen verantwoording. Mocht het zo zijn dat de hele groep toch in een dip raakt, lijkt Annemieke mij eerder de aangewezen persoon om hiermee aan de slag te gaan. Zij staat er namelijk verder vanaf. Of ikke, dat kan ook...



    Re: 4e notulen 16-12-2005

    Karst - 03.01.2006, 18:04


    @ Nora Hulsink:

    Ik zie dat jij contactpersoon bent. Hierbij het e-mail adres van de lokale groep Zwolle: info@amnestyzwolle.nl
    Ik wist niet of je dat al had.
    wwwadres is:
    http://www.amnestyzwolle.nl/

    Kan ik trouwens jouw gegevens in het regiobulletin zetten als contactpersoon van de Studentengroep Zwolle? Hebben jullie eigenlijk al een regiobulletin ontvangen??



    Mit folgendem Code, können Sie den Beitrag ganz bequem auf ihrer Homepage verlinken



    Weitere Beiträge aus dem Forum Studentengroep Amnesty Zwolle

    Filmactie - gepostet von Woutor am Freitag 02.06.2006
    Goedkope flyeradressen - gepostet von Jarno am Freitag 23.12.2005
    Even zomaar een Actie! - gepostet von Floji-San am Montag 03.04.2006
    17e notulen, 28-04-06 - gepostet von Anneke am Montag 08.05.2006



    Ähnliche Beiträge wie "4e notulen 16-12-2005"

    2.12 Inihaus Soliparty (12.02.2005) - marcel (Mittwoch 02.02.2005)
    Höingen 2005 - Daniel (Montag 25.04.2005)
    *Erledigt* Brushless-Regler 33A Pulso - Dragonfly (Freitag 16.05.2008)
    Lieblingsserie - anja1994 (Donnerstag 18.09.2008)
    eRose 05.10.2005 - dunnoy (Mittwoch 05.10.2005)
    Hanghühner Cup 12.06.2005 - Teamchef (Samstag 26.02.2005)
    Fotos Skifreizeit 2005 - Sarah-Mond (Dienstag 15.02.2005)
    Die Dünen 2005 - Death (Samstag 03.03.2007)
    WE 15.07 / 16.07. 2005 - Adriano (Donnerstag 14.07.2005)
    NYE 2005/2006 - alles dazu bitte hier - korppi (Sonntag 12.06.2005)