Patch 4.2

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    Re: Patch 4.2

    Hairold - 28.04.2011, 07:43

    Patch 4.2
    Kaum ist Patch 4.1 auf den Servern angekommen, erschlägt uns Blizzard mit Videos aus den kommenden Feuerlanden. Hierbei soll das Gebiet um den Hyjal überarbeitet werden. Ich habe hier auf Manaflask ein Video mit zukünftigen Instanzbossen und dem Questgebiet für die Daylis gefunden. Viel Spaß. Patchnotes folgen dann bald in diesem Thread.


    Feuerlande-Video zu Instanzbossen
    Link

    Feuerlande-Questgebiet-Trailer

    Link



    Re: Patch 4.2

    Hairold - 29.04.2011, 10:53

    Blizz-Cast
    Der aktuelle Blizz-Cast mit Tom Chilton dem Lead-Designer fasst nochmal gut zusammen, was uns in den Feuerlanden zu erwarten scheint(nur auf englisch):

    Link

    Viel Spaß.



    Re: Patch 4.2

    Hairold - 03.05.2011, 16:27

    Patchnotes zu 4.2
    So, hier nun die aktuellen Patchnotes mit sehr dürftigen Übersetzungen bzw. Zusamenfassungen meinerseits.

    Quelle: http://us.battle.net/wow/en/blog/2723732



    * Classes: General
    Druids, Mages, Paladins,Priests,Rogues,Warlocks, Warriors

    * Dungeons & Raids

    * Guilds

    * PvP

    * User Interface


    Classes: General


    * Crowd Control


    o Many crowd control abilities no longer cause creatures to attack players when they are cast. The creature will not attack the player when the crowd control wears off, and nearby creatures will not become hostile to the player either. However, if a visible player gets too close to the target creature, the creature will remember and attack the player when the crowd control effect wears off. The intent is to make it easier for dungeon groups to manage crowd control assignments and pulling packs of hostile NPCs. The abilities affected by this change are:
    Hibernate, Entangling Roots, Wyvern Sting (will still cause hostility when it begins to deal damage), Freezing Trap, Polymorph, Repentance, Shackle Undead, Blind, Hex, Bind Elemental, Banish, Seduction.

    Mit anderen Worten oder auf deutsch zusammengefasst: Ihr erzeigt keine Bedrohung mehr, wenn ihr einen Mob unterbrecht. Gegenzauber(Magier) vom Magier gehört offenbar nicht dazu. Jäger dürfen sich jedoch über die reduzierte Aggro beim Frostfalle werfen freuen.



    Druids


    * Druids now gain 1 attack power per point of Strength, down from 2. They continue to gain 2 attack power per point of Agility while in Cat Form or Bear Form.

    Die Angriffskraft pro Stärkepunkt wurde bei den "Wilder Kampf"-Druiden verringert. Beweglichkeit erzeuigt weiterhin 2 Angriffskraftpunkte. Wilder Kampf-Druiden werden nun erst recht auf Beweglichkeit als ihrem Hauptattribut setzen.

    * Entangling Roots and the equivalent spell triggered by Nature's Grasp no longer deal damage.

    Kenn ich leider nicht, da müssten mir die Heildruiden sagen, was gemeint ist.

    * Innervate now grants an ally target 5% of his or her maximum mana over 10 seconds, but still grants 20% of the druid's maximum mana over 10 seconds when self-cast.

    Anregen bringt allierten Zielen nur noch 5% Mana, der Druide bekommt dennoch 20 % seines Basismanas durch das Wirken von Anregen auf sich selbst.

    * Talent Specializations


    o Balance


    +Insect Swarm now generates 8 Lunar Energy for druids with Eclipse.
    Insektenschwarm erschafft 8 Lunarpunkte für die Finsternis.

    +Moonfire now generates 8 Solar Power for druids with Eclipse.

    Mondfeuer erschafft 8 Lunarpunkte für die Finsternis.

    +Sunfire now generates 8 Lunar Energy for druids with Eclipse.

    Sonnenfeuer erschafft 8 Lunarpunkte für die Finsternis.






    * Glyphs


    o Glyph of Innervate now causes the druid to gain 10% of his or her maximum mana over 10 seconds when Innervate is used on a friendly target, in addition to Innervate's base effect.

    Die Anregen-Glyphe bringt dem Druiden nur noch 10%(anstatt 50%) seines Basis-Manas wenn er es auf andere Spieler wirkt. Übler Nerf, Blizzard hat es auf Healdruids abgesehen.

    Korrektur: Die Glyphe 'Anregen' bewirkt nun, dass der Druide zusätzlich zum Grundeffekt des Zaubers innerhalb von 10 Sek. 10% seines Maximalmanas erhält, wenn er 'Anregen' auf ein freundliches Ziel wirkt.



    Mages


    * Ring of Frost now has a 1.5-second cast time.
    Mein geliebter Ring of LoL bekommt eine 1,5 sekündige Castzeit. *Schnief*

    Paladins

    * Talent Specializations

    o Holy

    + Beacon of Light can no longer be dispelled.
    Öhm, Rob?
    + Speed of Light now increases movement speed when Holy Radiance or Divine Protection are cast.

    Lol



    Priests


    * Priest Bug Fixes


    o Players will no longer prematurely cancel a channeled spell when clicking on the Lightwell.

    Spieler werden nicht länger den kanalisierten Zauber unterberchen müssen, wenn sie Lichtblitz(?bin mir nicht sicher?)



    Rogues


    * Blind duration against enemy NPCs is now 1 minute, while the duration against players remains 8 seconds.

    Blenden dauert bei Npcs bis zu 1 Minute an und gegen Mitspieler nun 8 Sekunden. Tschö Barlow.

    * Stealth now once again begins its cooldown once the rogue leaves Stealth.

    Verstohlenheitscooldown beginnt nun just nachdem der Schurke aus der Verstohlenheit raus ist.


    Warlocks


    * Warlock Bug Fixes


    o It is no longer possible to leave combat while channeling Drain Soul.

    Das Verlassen des Kampfes ist nicht länger während des Kanalisierens von Seele ernten möglich. Hoffentlich liest das der Felix^^




    Warriors


    * Overpower now has a 1.5-second cooldown and global cooldown (Taste for Blood's Overpower cooldown has not changed).

    * Retaliation, Recklessness and Shield Wall no longer have stance requirements.

    Ich hätte nie gedacht das sagen zu müssen, aber ich hab einfach keine Ahnung vom Krieger um das deuten zu können.


    Dungeons & Raids


    * Dungeon Journal is in the process of being implemented. While some UI elements may exist in the current Public Test Realm build, the feature is not yet complete.

    Das Instanzenlexikon wird nun implementiert. Warten wir ab, ob es in der Lage ist, Atlas und AtlasLootenhanced zu ersetzen.


    Guilds


    * The Reins of the Dark Phoenix, purchased from the Guild Vendor, has had its art improved. It's now less transparent and indisputably more awesome.

    Der Dunkle Phönix, den man für alle abgeschlossenen Cata-Raids erhält wurde überarbeitet und soll dann besser aussehen.


    PvP


    * Battlegrounds


    o Eye of the Storm has been added into the rotation as a 10-man Rated Battleground. The tug-of-war style capture points have been replaced with Arathi Basin style capture points to better support 10v10 competition. This change applies only to Rated Battlegrounds. Eye of the Storm is otherwise still a 15-player Battleground with tug-of-war style capture points.

    Das Auge des Sturms wird als gewertetes Schlachtfeld für 10 Vs. 10 implementiert. Es basiert nun mehr auf dem Stil des Arathi-Beckens.

    o War Games

    + Many improvements are being made to the War Games interface, though the changes are not yet fully functional.

    Das Interface für PVPLer in Bezug auf Arena und gewertete Schlachtfelder wird überarbeitet


    User Interface


    * Characters can now be reorganized at the Character Selection screen. This feature not yet fully functional and the reorganization of characters doesn't save at this time.

    Charaktere können auf dem Charaktereinwahlbildschirm nun neu organisiert werden. Das meint wahrscheinlich das verschieben der Charaktere in andere Slots. Da das Feature nicht funktioniert, überlegen sie noch, ob sie es mit reinnehmen.

    * The cast bar can now be moved to display below the Character frame.

    Die Cast-Leiste unter dem Charakter-Rahmen kann nun irgendwo im Bildschirm platziert werden.

    * Move Pad is a mouse-click interface for movement which is now built into the base interface.

    Blizzard möchte das Bewegen mit der Maus über ein spezielles Feature erleichtern.

    Puh, bleibt abzuwarten, was da noch auf uns zu rollt. Wessen Übersetzung ich nicht getroffen habe, der möge sich bitte unter diesem Thread verweigen und mich korrigieren.



    Re: Patch 4.2

    Gloindil - 04.05.2011, 08:54


    + Beacon of Light can no longer be dispelled.
    Öhm, Rob?

    - Meint, die Fackel (also die 50% Healübertragung) können nicht mehr dispellt werden, klasse wusste garnicht das das überhaupt geht!

    + Speed of Light now increases movement speed when Holy Radiance or Divine Protection are cast.

    Scheint nen genereller Buff zu sein, so wie ich das verstehe haben beim Heiligen Strahlen alle nen höheren Movement Speed.

    We will see :)



    Re: Patch 4.2

    Hairold - 30.05.2011, 11:37

    Boss Nerfs auf einen Blick!
    Blizzard hat vor sämtliche Raid-Bosse zu vereinfachen. Hier im Überblick, was im Einzelnen passieren soll:




    Dungeons & Raids

    Dungeon Journal is in the process of being implemented. While some UI elements may exist in the current Public Test Realm build, the feature is not yet complete.
    The Firelands, a new 10- and 25-player raid, is now available for limited testing. Please visit the PTR Discussion forum for the latest raid testing schedule.
    The Bastion of Twilight

    The damage modifier on normal difficulty has been reduced for Arion, Elementium Monstrosity, Feludius, Ignacius, and Terrastra.
    One of each type of bound elemental in the Ascendant Council chamber has been removed.
    Arion

    Chain Lightning damage has been reduced.


    Cho'gall

    Health, melee damage, Health of Corrupting Adherent, Depravity damage, Corrupting Crash damage, Flaming Destruction damage, and Unleashed Shadows damage have all been reduced by 20%.
    Corrupting Crash and Depravity

    The amount of Corruption they give has been reduced to 5, down from 10.


    Corrupted Bite effect caused by Blood of the Old God has been reduced.
    Damage taken from Corruption of the Old God per Corrupted Blood has been reduced from 3% per stack to 2% per stack.
    Debilitating Beam damage has been reduced by 20%.
    The duration of Twisted Devotion has been reduced by 25%.


    Dragon Siblings

    Health, melee damage, Twilight Meteorite damage, Devouring Flames, Blackout damage, Unstable Twilight damage, Twilight Zone damage, Twilight Blast damage, and Fabulous Flames damage have all been reduced by 20%.


    Elementium Monstrosity

    Electrical Instability damage has been reduced.


    Feludius

    Damage due to being frozen while Waterlogged has been reduced.


    Halfus

    Health, melee damage, Fireball/Fireball Barrage damage, Furious Roar damage, Scorching Breath damage, and Shadow Nova damage have all been reduced by 20%.
    Nether Scion, Slate Dragon, Storm Rider, Time Warden, and Orphaned Emerald Whelp health has been reduced by 20%.
    Shadow Nova base cast time has been increased.


    Ignacious

    Rising Flames now increases damage by 3% per stack, down from 5%.


    Terrastra

    Harden Skin now increases physical damage dealt by 20%, down from 100%.




    Blackwing Descent

    Atramedes

    Health, melee damage, modulation damage, Roaring Flame Breath damage, and Searing Flame damage have all been reduced by 20%.
    Modulation no longer causes Sound in normal difficulty.
    Sound given by Sonar Pulse has been reduced to 3, down from 5.


    Chimaeron

    Health has been reduced by 20% and melee damage has been reduced by 10%.
    Chimaeron will now only cast two caustic slimes per 30-second cycle.


    Drakeadon Mongrel

    Time Lapse no longer stuns.
    Frost Burn silence is now 3 seconds.


    Dwarven Kings

    Whirlwind no longer drops threat.
    Execution Sentence now deals damage only.
    Shield of Light absorption has been reduced.


    Magmaw

    Damage and hit points have been reduced by 20%.
    Lava Parasites have been diminished.
    Lava Spew damage, Magma Spit damage, Massive Crash damage, and Infectious Vomit damage have all been been reduced.
    Mangled Lifeless no longer instantly kills, and its damage has been reduced.
    Parasitic Infection has been decreased.


    Maloriak

    Health, damage, Aberration health/damage, Arcane Storm damage, Prime Subject damage, Flash Freeze/Shatter damage, and Scorching Blast damage have all been decreased by 20%.
    The Aberration stacking damage buff has been decreased.
    Prime Subjects no longer fixate, and are no longer immune to taunt effects.


    Nefarian

    Health and melee damage has been reduced by 20%.
    Animated Bone Warriors take 33 seconds to fall over, down from 50. In addition, fewer Animated Bone Warriors spawn.
    Blast Nova cast time has been increased.
    Chromatic Prototype health has been reduced by 20%.
    Electrocute damage has been reduced by 30%.
    Magma Stacking debuff effect has been reduced by 75%.
    Nefarian's Shadowblaze cast frequency cannot increase beyond 1 once every 15 seconds.
    Onyxia health and melee damage has been reduced by 20%.
    Shadowflame Barrage damage has been reduced by 20%.
    Tail Lash damage has been reduced by 50%.


    Omnotron Council

    Health, Melee damage, Electrical Discharge damage, Lightning Conductor damage, Health of Poison Bomb, Incineration Security Measure damage, and Arcane Annihilator damage have all been reduced by 20%.
    Barrier absorb amount has been increased by 100%.
    The cooldown on Power Conversion (Converted Power chance) has been increased.
    Flamethrower damage has been reduced by 40%.
    Static Shock caused by Unstable Shield damage and Poison Bomb damage has been decreased by 50%.




    Deadmines

    Vanessa VanCleef (Heroic difficulty) now has a sweet, sweet voice to accompany her dialog.


    Throne of the Four Winds

    Al'Akir

    Acid Rain now stacks every 20 seconds, up from 15.
    Electrocute now pulses every 1 second, up from 0.5.
    Feedback duration has been increased to 30 seconds, up from 20.
    Health, damage, and Wind Burst damage have all been reduced by 20%.
    Lightning and Lightning Rod recast time has been increased.
    Lightning Strike friendly chain damage has been reduced by 50%.
    Static Shock will no longer be used on normal difficulty in phase 1 or phase 2.


    Conclave of the Four Winds

    Rohash, Anshal, Nezir melee, Ravenous Creeper health/damage, Ravenous Creeper toxic spores damage, Hurricane damage, Sleet Storm damage, Permafrost damage , Slicing Gale, and Wind Blast damage have all been reduced by 20%.
    Gathering Strength cast time has been increased.
    Ice Patch slow effect is now 5% per stack, up to 10 stacks, down from 10% per stack, up to 30 stacks, and damage has been reduced by 20%.
    Wind Chill damage has been decreased by 20% and now increases damage taken by 5% per stack.



    Re: Patch 4.2

    Hairold - 22.06.2011, 18:10

    Neue Pläne für die Berufe ab 4.2
    Auf WoWhead ist eine Liste für Patch 4.2 für die Neuen Rezepteaufgetaucht - erstmal nur in Englisch. Es wird eine neue Entsprechung für das Urtümliche Saronit geben: http://www.wowhead.com/item=69237 - Lebendiger Funken!

    Hier die Liste:

    http://www.wowheadnews.com/blog=190841/patch-4-2-craftables


    Viel Spaß.

    Flachs.



    Re: Patch 4.2

    MaKro - 23.06.2011, 07:59


    Durch die ja wahrscheinlich ab nächsten MIttwoch zur Verfügungstehenden Rezepte (denn der 29. Juni gilt als heißester Termin für den Patch), sollten alle, die davon schnellstmöglich was haben wollen, schon mal ganz fleißig das Farmen beginnen. Für Lederkram stehe ich natürlich gerne bereit (habe auch 25 Chaoskugeln eingebunkert, sodass da vorerst kein Mangel bestehen wird).

    Ich hoffe nur, dass die Lebendigen Funken nicht wie die Chaoskugeln seelengebunden sind...



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