x

Ihr-Domainname.de
Verfügbare Informationen zu "x"

  • Qualität des Beitrags: 0 Sterne
  • Beteiligte Poster: Anonymous
  • Forum: Ihr-Domainname.de
  • Forenbeschreibung: Beschreibung Ihres Forums
  • aus dem Unterforum: شعرها
  • Antworten: 1
  • Forum gestartet am: Montag 01.11.2004
  • Sprache: deutsch
  • Link zum Originaltopic: x
  • Letzte Antwort: vor 19 Jahren, 3 Monaten, 23 Tagen, 19 Stunden, 44 Minuten
  • Alle Beiträge und Antworten zu "x"

    Re: x

    Anonymous - 01.01.2005, 12:30

    x
    1382


    روش نصب زوزه لينوکس SuSE 9


    لينوکس SuSE يکی از توزيع‌های آسان و کاربر پسند لينوکس است که با استفاده از سيستم مديريت گرافيكی Yast موجود در آن، می‌توان بسياری از امور سيستم را بسهولت و بدون نياز به دانستن فرامين پيشرفته لينوكس انجام داد. نصب لينوکس SuSE9 مانند نسخه‌های پيشين، يکی از آسان‌ترين نصب‌ها در ميان انواع توزيع‌های لينوکس است.
    بعنوان نمونه يك سيستم که اين توزيع در آن با موفقيت نصب شده دارای مشخصات زير است:

    CPU : AMD Athlon 1.33GHz
    RAM : 256MB SD-RAM
    G/C : Geforce2 MX440 64MB DDR
    M/B : Gigabyte 7ZXE
    Sound: Creative Live!
    Modem : D-Link 560E+ External Serial
    CD-ROM: LG 52x
    CD-RW : ASUS 52x24x52x
    Monitor : LG E700B 17”
    Mouse : PS/2 Wheel Mouse

    شروع نصب
    برای شروع فرايند نصب لينوکس زوزه 9، ديسک اول آنرا در درايو قرار داده و سپس سيستم را بوت می‌کنيم. در ابتدای امر و پس از صفحه خوش‌‌آمد گويی صفحه‌ای برای انتخاب اموری مانند نصب، نصب بدون ACPI، بوت از ديسک سخت، حالت نجات Rescue و... نمايش داده می‌شود. در اين مرحله گزينه نصب يا Installation را برای ادامه فرايند انتخاب می‌کنيم. همانند نسخه‌های پيشين، پس از پردازش‌های لازم برنامه Yast آغاز بکار می‌کند. در نخستين مرحله نصب مانند تمامی توزيع‌های ديگر لينوکس، زبان نصب را انتخاب می‌کنيم. بر روی Accept کليک کرده و برنامه نصب شروع به فعالبت و شناسايی سخت‌افزار می‌کند. پس از طی اين مرحله از شما در مورد نوع نصب سوال می‌شود. امکان انتخاب نصب ارتقاء (در صورت وجود نسخه قديمی‌تر بر روی ديسک سخت) و يا نصب جديد وجود دارد. برای نصب گزينه نصب جديد يا New Installation را انتخاب می‌کنيم. سپس Yast يک خلاصه وضعيت نصب ايجاد می‌کند و کليه فرايند‌هايی را که طی عمليات نصب انجام خواهد شد را نمايش می‌دهند. برای تغيير و يا سفارشی کردن هر بخش کافی است تا روی لينک آن کليک کنيد. مثلا من مايل هستم تا زوزه را بر روی پارتيش‌هايی که قبلا بر روی ديسک سخت دارم نصب کنم. به همين منظور، روی گزينه Partitioning کليک می‌کنم. در قدم بعدی در خواست انتخاب ديسک سخت می‌شود. گزينه Custom را انتخاب کرده و ليست پارتيشن‌های موجود بر روی ديسک سخت سيستم نمايش داده می‌شود. برای انتخاب پارتيشن‌های مورد نظر برای نصب بر روی پارتيشن مورد نظر کليک کرده و سپس Edit را انتخاب کرده و محل اتصال و ساير تنظيمات را انجام می‌دهم. من پارتيشن hda2 را برای boot/، پارتيشن hda9 را برای ريشه يا root ‌ /، پارتيشن hda10 را برای home/ و پارتيشن hda6 را برای swap در نظر می‌گيرم. همانطور که قبلا هم بارها گفته‌ام، فرقی نمی‌کند که چه توزيعی از لينوکس را می‌خواهيد نصب کنيد، بهترين روش پارتيشن بندی در لينوکس استفاده از روش پارتيشن بندی فوق است. (البته برای کاربردهای ميزکار/اداری) در صورتی که مايل هستيد تا سيستم‌عامل ويندوزتان را روی سيستم نگه‌داريد، راحت‌ترين روش باقی گذاشتن پارتيشنی است که ويندوز روی آن نصب شده (عموما C) و سپس پاک کردن يكی از پارتيشن‌های موجود و ايجاد فضای كافی پارتيشن‌بندی نشده در حد 3 گيگا بايت، ايجاد پارتيشن‌های لينوکس و نصب آن روی فضای خالی پارتيشن بندی نشده هارد ديسك می‌باشد. پس از اتمام تعريف پارتيشن‌های مورد نظر، بر روی Next کليک کنيد تا به صفحه خلاصه وضعيت بازگرديد.
    جهت سفارشی کردن بسته‌های نرم‌افزاری که نصب خواهند شد، در صفحه خلاصه وضعيت، بر روی لينک Software کليک کرده و در پنجره‌ای که باز می‌شود، نرم‌افزارهای مورد نيازتان را فعال کنيد تا نصب شوند. پس از پايان بر روی Accept کليک کنيد تا به صفحه خلاصه وضعيت نصب بازگرديد. اکنون می‌توانيد فرايند نصب سيستم را آغاز کنيد. با کليک روی Accept نصب سيستم آغاز شده و ديسک‌های زوزه به ترتيب از شما درخواست می‌گردد و در حين نصب اسلايد‌هايی نيز نمايش داده می‌شوند. مدت زمان کپی و نصب بسته‌های نرم‌افزاری بستگی به انتخابی است که شما در بخش Software انجام داده بوديد.
    پس از اينکه مراحل نصب بسته‌های نرم‌افزارهای کاربردی به اتمام رسيد، از شما درخواست خواهد شد تا کلمه عبور ريشه را تعريف نماييد. دقت کنيد که اين کلمه عبور بسيار مهم بوده و کنترل کامل سيستم را در اختيار شما قرار می‌دهد. بنابراين کلمه عبوری ايمن برای آن تعريف کرده و آنرا فراموش نکنيد.
    پس از طی اين مرحله، نوبت به پيکربندی شبکه می‌رسد. اين تنظيمات شامل کارت‌های شبکه، مودم‌ها، DSL، ISDN و... می‌باشد.

    جهت تنظيم هريک از گزينه‌های فوق روی لينک مربوطه کليک کنيد. به عنوان يک کاربر پيکربندی مودم را انتخاب می‌کنم. در صفحه بعدی ليستی از مودم‌های شناسايی شده سيستم نمايش داده می‌شود. به اين نکته اشاره کنم که SuSE9 خيلی از مودم‌های نرم‌افزاری يا Winmodem ها را شناسايی و نصب می‌کند. (دارندگان اين مودم‌ها خوشحال باشند!) در اين صفحه مودم مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی Configure کليک کنيد. با اين کار تنظيمات مودم انجام شده و اکنون قادر خواهيد بود تا سرويس‌دهنده اينترنت (ISP) خود را نيز در سيستم تعريف نماييد.

    پس از اين مرحله سيستم تنظيمات را ذخيره کرده و از شما پرسيده خواهد شد که آيا مايل به اتصال آزمايشی به اينترنت و همچنين دريافت آخرين نسخه‌های بروزرسانی شده زوزه هستيد يا خير. اين بستگی به انتخاب شما دارد. می‌توانيد با انتخاب گزينه No از اين گزينه عبور کنيد.

    در مرحله بعدی شما بايد کاربر جديدی به سيستم اضافه نماييد تا برای امور روزمره استفاده از سيستم از آن استفاده کنيد. توجه داشته باشيد هيچ گاه امور روزانه و عادی خود را با استفاده از کاربر ريشه انجام ندهيد. اين کار می‌تواند بسيار خطرناک باشد و ممکن است سهوا به سيستم خود آسيب برسانيد. هميشه در صورت نياز می‌توانيد با استفاده از دستور su عمليات لازم را با مجوزهای کاربر ريشه انجام دهيد. برای ايجاد کاربر عادی، نام و نام خانوادگی، نام کاربری و کلمه عبور خودرا وارد نماييد .

    پس از اتمام كار ايجاد کاربر عادی سيستم، برنامه نصب شروع به ذخيره اطلاعات جمع‌آوری شده و تنظيمات سيستم عامل می‌کند. پس از اتمام ذخيره سازی تنظيمات، برنامه نصب اقدام به شناسايی برخی از سخت‌افزارهای نصب شده روی سيستم می‌کند. مانند کارت‌های گرافيکی، کارت‌های صوتی، چاپگر، کارت TV و...

    در صورتی که مايل هستيد تنظيمات خودکار سخت‌افزارهای شناسايی شده را تغيير دهيد، کافی است روی لينک آنها کليک کنيد. پس از اتمام شناسايی و عبور از اين مرحله، برنامه نصب تنظيمات نهايی را ذخيره کرده و برنامه نصب به پايان می‌رسد! پس از چند ثانيه صفحه ورود به سيستم نمايش داده شده و پس از ورود، ميزکار SuSE9 شما در اختيارتان است!

    اکنون می‌توانيد از كار كردن با سيستم و مزايای بيشمار آن لذت ببريد. لازم به ذکر است که لينوکس زوزه مانند نسخه‌های پيشين به سيستم مديريت کامل Yast مجهز است که کليه تنظيمات سيستم خود را می‌توانيد با استفاده از آن و KDE Control Center انجام دهيد.
    زوزه لينوکس به OpenOffice 1.1.0 مجهز است. اين به اين معنی است که شما برای استفاده از زبان فارسی در آن مشکلی نخواهيد داشت. تنها کافی است تا قلمهای فارسی را از قسمت Sysadmin بخش FontInstaller کنترل پنل KDE نصب کرده و زبان فارسی را از بخش Keyboard Layouts فعال نماييد



    Mit folgendem Code, können Sie den Beitrag ganz bequem auf ihrer Homepage verlinken



    Weitere Beiträge aus dem Forum Ihr-Domainname.de



    Ähnliche Beiträge wie "x"

    2.12 Inihaus Soliparty (12.02.2005) - marcel (Mittwoch 02.02.2005)
    Höingen 2005 - Daniel (Montag 25.04.2005)
    *Erledigt* Brushless-Regler 33A Pulso - Dragonfly (Freitag 16.05.2008)
    Lieblingsserie - anja1994 (Donnerstag 18.09.2008)
    eRose 05.10.2005 - dunnoy (Mittwoch 05.10.2005)
    Hanghühner Cup 12.06.2005 - Teamchef (Samstag 26.02.2005)
    Fotos Skifreizeit 2005 - Sarah-Mond (Dienstag 15.02.2005)
    Die Dünen 2005 - Death (Samstag 03.03.2007)
    WE 15.07 / 16.07. 2005 - Adriano (Donnerstag 14.07.2005)
    NYE 2005/2006 - alles dazu bitte hier - korppi (Sonntag 12.06.2005)