Änderungen im UI System mit Burning Crusade

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    Re: Änderungen im UI System mit Burning Crusade

    inq - 07.10.2006, 22:54

    Änderungen im UI System mit Burning Crusade
    Mit dem Erscheinen von Burning Crusade haben sich die Entwickler entscheiden, einige Änderungen am UI System vorzunehmen. Laut Blizzard haben aktuelle UI's zu viele Funktionen, die direkt in die Spielentscheidungen des Spielers eingreifen. Dazu gehören unter anderem Funktionen, die beim Auswählen von Gegnern oder dem Wirken von Attacken oder Zaubern helfen.

    Essentially, we don't want UI mods to make combat-sensitive decisions for players and as such, we've made some changes that block functionality that we feel is counter to the spirit of these philosophies. As such, AddOns and macros can't make decisions on who to target or what spells to cast.

    Aus diesem Grund haben die Programmierer von Blizzard eine Füller neuer Funktionalitäten entwickelt, die es den meisten aktuellen UI's erlaubt, weiter wie gewohnt zu funktionieren, ohne jedoch kampfrelevante Entscheidungen für den Spieler zu treffen.

    Weitere Details zu diesem Thema gibts unter:

    http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=15401595&sid=1



    ^^ aus inwow rausgepostet jedoch (ja ich weis crappage >_< )
    was ich jedoch im blizz forum gelesen habe ist für mich das geilste ever


    blizz:"In WoW 2.0, you will be able to bind keys directly to spells, using the scripting interface, e.g.
    SetBindingSpell()
    e.g. SetBindingSpell("[", "Holy Light")

    wowplayer : This is pretty cool too. Will this work even if the skill isn't on any action bars/button? If so, that'd be neato


    blizz : Yep. :)

    ENDLICH jetzt brauche ich meine bars nicht mehr vollmüllen, ich muss mir nachher nur noch aufschreiben was ich auf meine tasten gebindet habe >_<
    aber COOL COOL


    edit: für unsere buffer
    If you cast a buff that's too high level for a friendly target, the game will automatically use the appropriate rank of that spell instead.
    auch sehr geil


    auch sehr interressant ist
    New in 2.0:
    /stopcasting
    This slash command can be used in macros to stop casting the current spell
    vielleicht kann man dadurch wieder ein manaconserve für unsere heilerschlampen basteln ;D wer weis



    Re: Änderungen im UI System mit Burning Crusade

    inq - 07.10.2006, 23:07


    Unit Focus
    /focus unit (unit defaults to target)

    The specified unit becomes the "focus" unit, and can be used anywhere a unit token can normally be used. When the focus changes, the "PLAYER_FOCUS_CHANGED" event is sent, and you begin to get normal unit events for the focus unit.

    There are keybindings for setting your focus to your current target, and setting your current target to your focus. There is also a "focus" action in the secure action button template.


    Q u o t e:
    We love you slouken :)

    So this "focus" thing sounds like an assist unitid that can be used in scriptwise functions? Will it only work for friendlies or can you set a hostile as the focus? Will changing focus be restrained to out-of-combat like the protected stuff?

    --------------------------------------------------------------------------------



    Yep, it's basically a way to keep track of a unique target without actually having it in your raid or currently targeted. You could make the target you just sheeped your focus, for example, and go back to it and re-sheep it later. Or you could make the main tank your focus, go heal a bunch of people, and then instantly go back to it.

    It gets even better. You can query information about your focus, just like any other unit, and you even get events when the status of your focus changes.



    --------------------------------------------------------------------------------
    Q u o t e:

    Also, I assume UNIT_TARGET passes the unit whose target changed as arg1?
    --------------------------------------------------------------------------------



    Yep.



    Re: Änderungen im UI System mit Burning Crusade

    inq - 07.10.2006, 23:16


    auch sehr interresant aber nur ein vorschlag

    speedcasting nennt sich das ganze aber lest selber :
    Q u o t e:

    Yeah, we do kinda need some way to do limited spell queuing, to reduce the effects of client lag. DAoC had this even in their horribly crippled UI, and it did do the job. Effectively you could queue up to 1 spell to fire after your current spell, and that action would take place server side, so the little lag at the end of your spellcast would not be seen on the server and you'd seemlessly start casting the next spell.
    --------------------------------------------------------------------------------



    slouken blizzadmin :That's not a bad idea, you should post it in the suggestions forum.



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