PM6-X06

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    Re: PM6-X06

    Steffen - 11.04.2007, 19:23

    PM6-X06
    Weiß jemand von euch, ob diese ECU schon über ein EPROM Speicher verfügt? :(



    Re: PM6-X06

    lindus - 11.04.2007, 22:01


    schreib mal bitte die ganze ECU nummer auf oder sag mir von welchen modell das steuergerät ist!

    gruß



    Re: PM6-X06

    Steffen - 11.04.2007, 22:48


    37820-PM6-X06 .. sollte vom ED7 Civic Bj 88?!-92?! sein. Aber die Baujahre haben verschiedene ECUs, deswegen wollt ichs mal wissen. :D Normale MPI.



    Re: PM6-X06

    Huembecker - 14.04.2007, 03:09


    ich glaubs net, die alten dinger haben doch bis BJ 95 nur OBD0. Denk net das die schon EPROM hatten, habe bei meinem test steuergerät ja selber einiges umbauen lassen, wo unter anderen auch EPROM nach gerüstet wurde. Vlt einfach mal aufschrauben, da is doch ein leerer Steckplatz auf der Platine der ecu, welcher bei den späteren modellen für den eprom genutzt wird.

    Zitat: Question regarding DSM ECU:

    · Can we chip all DSM ECU?
    · Which year model has EPROM?
    · How can we tell from the ECU cover?


    The key for hunting down EPROMs after *1990* is to look for an 'E' in the lower right corner of the label on the top (not the sides). Yes, it is that easy. If you have an 'M' or 'T', you are out of luck. For 1990, you have to open up the ECU. There is no correlation between build dates or models or anything else that I've been able to absolutely verify.
    Be careful of rebuilt ECUs. The rebuilders that I know of do a good job of fixing the ECUs, but sometimes, they get the topcovers mixed up. The only way to know for CERTAIN that an ECU has an EPROM is to just open it up.

    BTW, part numbers mean nothing. I've seen the same Mitsu part number on an EPROM ECU as a non-EPROM ECU...

    In 1990, they have different code revs for CA smog and Fed smog. They also have no E/M markings on the ECU case. Possibility that all CA cars have EPROMs due to low run amount compared to Federal cars? Possibility that all 1990 cars have EPROMs (since none are marked)?

    In 1991, code is tightened considerably, table sizes are reduced, and they are able to squeeze all versions of the turbo code into one ECU. First ECUs to be marked with E/M. Definitely a LOT of non-EPROM ECUs, but a lot of EPROM ECUs are also out there.
    In 1992, there are no code changes made. Possible that there are no 1992 cars with EPROMs?

    In 1993, code is changed to meet new regulations on fuel vapor recovery. New code generally means EPROMs are available (at least until 1996).

    In 1994, code is changed for minor smog enhancements (probably). Also, all cars made from this year forth carry CA smog equipment (meaning a better EGR system).

    In 1995, code goes through 5 running changes during the year as Mitsu engineers struggle to get OBDII right (I'm guessing). First three revs of code appear to be AWD only (no speed limiter). Likely that there are nothing but EPROMs in this year?

    I have never gotten a 1996 ECU to modify, so I suspect that there is not an EPROM available at all in this year? Probable that a 95 ECU will run a 96 car, though.

    I have a 1997 ECU. It is marked with a 'T'. No EPROMs this year that I know of?

    1998 and 1999 are suspected to be a radically different ECU. I do not have one on hand, nor have ever seen one. I'm certain that there are no EPROM ECUs available after 1996.
    Galant GVR-4s are a special case. They have always idled at a slightly higher speed and had different variables due to different gearing. Some even had a slightly different MAF. Anyhow, their low volume GUARENTEES EPROM availability.

    quelle:
    http://www.infinkcdesigns.com/ecu_info/ecu_page.html

    PS. falls du wen zum umrüsten oder für die lötarbeiten brauchst hab ich da wen der das sehr günstig macht und auch plan hat....



    Re: PM6-X06

    Steffen - 14.04.2007, 03:38


    Danke.
    Die ECU ist bei Ebay drin, deswegen wollt ich mal fragen. Die ECUs ab Bj 90 haben normalerweise schon ein EPROM. Kenn mich nur nicht 100% mit den ED7 ECUs aus. Bei meiner ED9 Bj90 ECU ist schon ein EPROM verbaut. :twisted:



    Re: PM6-X06

    lindus - 14.04.2007, 18:17


    hallo!

    ab baujahr 92 haben alle odb1!
    und der d15b2 motor ist ein mix aus odb0 und odb1 ,genauso wie der im eg3!

    aber sonst haben alle odb1!ab 96 nur noch odb2!

    und ein eprom haben die bis 95 nicht!

    gruß lindus



    Re: PM6-X06

    Steffen - 14.04.2007, 18:26


    Öhm... ich mein nicht den D15 Motor mit der Dualpoint Einspritzung... der ED7 hat den 1.6l SOHC Multipoint ähnlich dem D16Z5 vom ED9 :D.
    Werds einfach mal kaufen.. für 1€ :twisted:



    Re: PM6-X06

    Huembecker - 14.04.2007, 19:27


    naja, war vlt mit dem On Board Data System ein kleiner denkfehler meinerseits, aber dualpoint bis 95 hat definitiv OBD1 ;D
    Zitat:
    * PG6 : 88-89 Integra (all makes)
    * PM5 : 88-91 Civic/CRX DX
    * PM6 : 88-91 Civic/CRX SOHC Si
    * PM7 : 89-91 DOHC ZC (JDM 'EF' ECU)
    * PM8 : 88-91 CRX HF
    * PR2 : 89-91 ZC (Euro)
    * PR3 : 89-91 JDM B16A EF8/9
    * PR3 -J00 or J51 : 92 JDM Integra B16A EF8/9
    * PW0 : 89-91 JDM B16A EF8/9 DA6-XSi
    * PR4 : 90-91 Integra LS/GS
    * PS9 : 88-91 4 door Civic EX Auto
    * P05 : 92-95 OBD-1 Civic CX
    * P06 : 92-95 OBD-1 Civic DX
    * P07 : 92-95 OBD-1 Civic VX
    * P08 : 92-95 OBD-1 Civic D15 JDM
    * P0A : 94-95 OBD-1 Accord EX
    * P13 : 93-95 OBD-1 Prelude Vtec
    * P14 : 93-95 OBD-1 Prelude Si (non Vtec)
    * P27 : 92-95 OBD-1 EG JDM Civic 1600 sohc
    * P28 : 92-95 OBD-1 Civic Si/Ex
    * P30 : 92-95 OBD-1 DelSol DOHC Vtec Si/EG SiR
    * P54-G31 : 1997 Honda Accord 1.8 LS
    * P61 : 92-93 OBD-1 Integra GSR
    * P72 : 94-95 OBD-1 Integra GSR
    * P72 : 96-00 OBD-2 Integra GSR
    * P73 : 96-00 OBD-2 Integra Type-R (JDM & USDM)
    * P74/75: 92-95 OBD-1 Integra LS/GS
    * P75 : 96-00 OBD-2 Integra LS/GS
    * P2N : 96+ OBD-2 Civic HX Coupe
    * P2P : 96+ OBD-2 Civic EX Coupe
    * P2E : 96+ OBD-2 Civic DX Coupe
    * P2M : 96+ OBD-2 NZ Civic SOHC VTEC
    * P2T : 99+ OBD-? Civic Si Coupe
    * P5P : 97-00 OBD-2 Prelude Type-S (JDM ECU)
    * PBA : 97+ US Acura 1.6EL
    * PCT : 98+ JDM ITR / CTR
    * PCX : 99+ OBD-? S2000



    Re: PM6-X06

    Steffen - 14.04.2007, 20:45


    Jop, kann gut sein. Meine ECU vom ED6 mit dem D15 hat das Feld fürs EPROM frei. Wenn ichs ersteiger berichte ich obs ein EPROM hat :lol:
    Brauch bisl was zum löten.. sonst wird mir langweilig :twisted:



    Re: PM6-X06

    Steffen - 30.05.2007, 23:02


    So, an alle die es interessiert... die PM6-X06 ist absolut baugleich der ED9 PM7-X04 ECU und besitzt einen EPROM, welcher jedoch anders beschrieben ist als im ED9 :-) Also nur andere Kennfelder...
    :D



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