Karazhan Tactics

Prophets of Brutality
Verfügbare Informationen zu "Karazhan Tactics"

  • Qualität des Beitrags: 0 Sterne
  • Beteiligte Poster: Anonymous
  • Forum: Prophets of Brutality
  • Forenbeschreibung: PVE Guild - Nethersturm [EU]
  • aus dem Unterforum: Taktiken
  • Antworten: 3
  • Forum gestartet am: Montag 08.01.2007
  • Sprache: deutsch
  • Link zum Originaltopic: Karazhan Tactics
  • Letzte Antwort: vor 17 Jahren, 1 Monat, 8 Tagen, 5 Stunden, 39 Minuten
  • Alle Beiträge und Antworten zu "Karazhan Tactics"

    Re: Karazhan Tactics

    Anonymous - 26.02.2007, 13:44

    Karazhan Tactics
    Hier eine Zusammenstellung von Taktiken, Makros und Karten...

    Generell:
    www.wowwiki.com - umfangreiche Infoseite rund WoW: Taktiken, Sets, Geschichte, Quests
    wow.allakhazam.com - Item-, Quest-, und NSC-Datenbank, seit neuestem findet es auch deutsche Infos, in den Kommentaren zu Mobs finden sich auch Tipps zu Boss- und Gruppenquesttaktiken
    ampWoW - Taktikseite mit anschaulichen Bildern und ausführlichen Beschreibungen

    Grober Aufbau der Instanz: (eine Karte wird nachgereicht, sobald ich eine finde...)


    *****************************************
    Attumen the Horseman:
    - wayne -

    *****************************************
    Moroes:
    Shackle-Makro für Priester:
    Zitat: /target Baroness Dorothea Milstipe
    /cast shackle undead
    /targetlasttarget

    Die Adds:
    Zitat: Baron Rafe Dreuger – Retribution Paladin
    Lady Keira Berrybuck – Holy Paladin
    Baroness Dorothea Milstipe – Shadow Priest
    Lady Catriona Von’Indi – Holy Priest
    Lord Robin Daris – Mortal Strike Warrior
    Lord Crispin Ference – Sword n’ Board Warrior

    Taktiken:
    Aus unserem Erfahrungsschatz:
    - Tödlicher Stoß-Krieger und Holy Priester auf jeden Fall shacklen, Schattenpriester bestes Ziel zum Umhauen, die anderen drei tanken/fearen (Wer hat schon Angst vor Paladinen und nem Def-Krieger ^^)
    - SdS bei Erdrosseln nur auf die Priester, die anderen Klassen: Mage Eisblock, Pala Angstblase, Hexer Blutsauger spammen, Jäger & Schurken beten, falls noch vorhanden Luftschwamm (Questbelohnung aus der sengenden Schlucht) benutzen
    - Mages stellen sich neben die Priester, um Shackle-Ausbrecher aufzuhalten

    Externes:
    Bissl runterscrollen Mit Schaubild für mögliche Aufstellung
    Wiki Mit Fähigkeiten von Moroes und zwei verschiedenen Taktiken
    WoW Taktiken auch mal auf deutsch mit wieder mal ner anderen Taktik ^^

    ************************************
    Maiden of Virtue:
    Fähigkeiten:
    Zitat: Heilliges Feuer :
    Regelmäßiger Cast, der 2500-3200 direkten Schaden zufügt, einen dispellbaren magischen Dot hinterlässt und alle 2 Sekunden 1750 Schaden machen über 12 Sekunden. Kann mit Spellreflektion des Kriegers und dem Erdstoßtotem des Schamanen abgefangen werden.
    Heilliger Boden :
    Wellen, die alle 3 Sekunden 240-360 Schaden machen und 12y Reichweite haben. Bringt euch für 0.5 Sekunden zum Schweigen.
    Heilliger Zorn :
    Kettenblitz, der pro Sprung mehr Schaden zufügt. Nach 2 Sprüngen wirkt er tödlich.
    Repentance:
    Ein 12 Sekunden Stun (2k Dmg), der durch jeglichen erlittenen Schaden unterbrochen wird. Alle 30-40 Sekunden kommt dieser Stun. Kann mit Berserkerwut des Kriegers abgebrochen werden. Ein Paladin kann das "Blessing of Sacrifice auf den Tank casten, damit er auch Schaden kriegt und so sofort aus dem Stun kommt.

    Taktiken:
    http://www.wow-tactics.de/20_taktiken/karazhan/maiden.php
    http://www.ampwow.com/wow/viewNewZones/Karazhan.php!default=strat
    http://www.wowwiki.com/Maiden_of_Virtue

    ************************************
    The Curator:
    Fähigkeiten:
    Zitat: * Astral Flares beschwören: Der Kurator wird ein Add auf einmal beschwören. Dieses Beschwören wird einen Teil seines Manas verbrauchen. Nach kurzer Zeit (weniger als 10 Sekunden) wird er ein weiteres beschwören. Das Add hat gut Leben und anstatt zuzuhauen wird es einen Kettenblitz benutzen, der anfangs 675-825 Schaden macht und auf alle Ziele um Umkreis von 10 yd überspringt. Der Raid muss sich verteilen, um ein zu großes Überspringen zu verhindern.
    * Hervorrufung: Wenn der Kurator oom geht, wird er 20 Sekunden lang sein Mana mit Hervorrufung wiederherstellen. Während dieser Phase erleidet er 200% Extraschaden. Während des Hervorrufens wird er weder angreifen noch neue Flares beschwören.
    * Hateful bolt: Der Kurator schießt von Zeit zu Zeit ein arkanes Geschos auf das Ziel mit der zweithöchsten Aggro und macht damit ca 4000 Schaden. Die Aggro wird nach jeder Hervorrufung zurück gesetzt.
    * Berserker: Nach 12 Minuten Kampf wird der Kurator zum Berserker und macht lustiges Onehitten.
    * Enrage: Bei 15% Leben geht der Kurator in Enrage. Dies erhöht seinen melee damage und er verschießt öfter die hatefull bolts. er spawnt keine Flares mehr, geht aber auch nicht mehr in den Hervorrufungs-Modus.

    Taktiken:
    Nach dem 3. Video war mir die Taktik klar ^^
    Aaaaaalso....
    Positionierung ist relativ simpel: Großzügig im Raum verteilen, um den Kettenblitzen der Flares nicht allzu viele Möglichkeiten zum Überspringen zu geben.
    Alle paar Sekunden spawnt der Kurator so nette, kleine Flares. Die gilt es VON ALLEN DDs weghauen zu lassen. Wer nen kurzen Instant zwischen drin frei hat, kann auch den mal auf den Kurator werfen. Die Flares haben aber oberste Prio. Von Zeit zu Zeit geht er ja in seinen Manareg-Mode. Dort wird der Schaden verdoppelt und alle, auch die Heiler, machen fröhlich Dmg drauf. Empfehlenswert wäre da Siegel der Weisheit, damit Priester mit Zauberstäben Mana reggen können. Sobald der Dicke in Enrage geht (10%), Overheal auf MT und raushauen, was der dmg hergibt. Eigentlich simpel, oder? ^^
    --
    Alternative Taktik:
    Der Raid verteilt sich auf der einen Seite des Raumes und ein Flare-Puller ihnen gegenüber. Als Flare-Puller wird eine Klasse mit Range-Aggroerzeugung genommen. Dazu eignen sich Jäger mit ablenkendem Schuss, Hexer mit sengendem Schmerz oder Schamanen mit Frostshock. Am besten eignet sich jedoch ein Jäger mit Naturaura oder jemand mit einem gewissen Maß an Naturresi.

    Weitere Hinweise:
    - Hexenmeister sollten Curse of Doom auf dem Kurator halten
    - Ein Schurke (mit rudimentärer Arkanresi) bleibt am Kurator dran und versucht, sich als zweiter auf der Aggroliste zu halten.
    - Arkan-/Naturresi kann den Kampf zwar erleichtern, ist aber nicht zwingend notwendig.
    - Heiler sollten genug Sachen zur Manareg dabei haben. Der Kampf ist lang und manaraubend, da neben dem MT auch der Raid am Leben gehalten werden muss durch den Schaden, den die Flares zufügen.
    - Jägerpets können alternativ als Flaretank benutzt werden

    http://www.wowwiki.com/The_Curator
    http://www.ampwow.com/wow/viewNewZones/Karazhan.php!default=strat


    ************************************
    Terestian Illhoof:
    Fähigkeiten:
    Zitat: * Terestian Illhoof comes with an elite imp minion.
    o Terestian deals a high amount of melee damage
    o The imp does decent melee damage (1500-2000 on cloth).

    * If the imp is killed, Illhoof gains a debuff called "Broken Pact" which increases all damage done to him by 25%.

    * Terestian summons a constant stream of non-elite imps that fireball for around 250 (500+ with amplify flames) and have 5k HP.

    * Terestian will occasionally Sacrifice one player. This teleports them to the altar in the center of the room, wraps them in Demon Chains, paralyzes them, and deals 1.5k per tick (about 2-3 ticks per second!) while healing Terestian extremely fast.
    o The Dark Chains must be DPSed down to free the affected player IMMEDIATELY and the player in the chains must be spammed with heals so they do not die. This is similar to Maexxna's Web Wrap, but far far more damaging.
    o The chains have ~12,500 health.

    * Terestian's pet applies the Amplify Flames debuff, increasing fire damage taken by 500. This makes the imps hit much much harder.
    o Kil'Rek (his imp) must be offtanked and killed as fast as possible so that Illhoof gets the Broken Pact debuff, and so no one gets the Amplify Flames debuff.
    o It is possible for a hunter pet (cat or bear) specced for extra health, armor and some FR to off tank Kil'Rek assuming the hunter controlling him is on the ball.

    * Terestian will enrage after approximately 15 minutes, the specifics is unsure but our raid got from all being at 90%+ life, to all almost instantly dead.

    Taktiken:
    http://www.wowwiki.com/Terestian_Illhoof
    http://www.ampwow.com/wow/viewNewZones/Karazhan.php!default=strat

    ************************************
    Shade of Aran:
    Fähigkeiten:
    Zitat: Attacks and Abilities

    All of Aran's basic spells have infinite range and are semi-randomly targeted. (he is intelligent and will keep nuking a target that's low on HP) They can all be affected by counterspell/pummel/earth shock etc. It should be noted that earth shock is a poor substitute for other forms of interrupts and spell locks for this fight due to earth shock only being able to lock down the school for 2 seconds. If you have an enhancement shaman in the raid, great get him to lock down a school, any other type of shaman is better off healing/dpsing depending on spec. If someone accidentally pulls Aran and you just zoned in at the start of the instance, he can still nuke you.

    * Aran has a weak melee attack that he will only use if all 3 spell trees (Fire/Frost/Arcane) are locked out by Counterspell-type abilities.

    Basic Attacks

    * Frostbolt 3 sec cast, 4400ish damage.
    * Fireball 3 sec cast, 4400ish damage.
    * Arcane Missiles 5 sec channeled, 1500 damage per missile.
    * Chains of Ice - 10 second Root, does not break on damage. Dispellable.
    * Conflagration - Deals 8000 fire damage over 10 sec to the affected player, and a smaller amount of damage to nearby players. Conflagged players are disoriented and cannot use any spells or abilities.
    * Slow: Reduces movement and melee attack speed by a considerable amount for 10 seconds. Dispellable. Druids can shapeshift to remove the reduce movement effect.

    Special Abilities

    * Nielas Aran's special abilities cannot be locked out by Counterspells. For example, if you CS a Fireball, he can't fireball for 10 seconds, but he could Flame Wreath at any time.
    * Counterspell - 10yd radius AoE around Aran, occurs very often. Any caster in range is quickly rendered useless.
    * Blizzard 1700/second, large AoE that moves slowly clockwise 360 degrees around the edge of his arena. Kinda like a less damaging C'thun dark glare. The blizzard has a large area of effect, and it covers one side of the room. You will be hit by the Blizzard if you are meleeing him and on the side it's traveling on.
    * Magnetic Pull / Super Arcane Explosion - Pulls everyone to the center of the room, Slows everyone, then starts a 10(?) second uninterruptable cast that deals 12,000 damage to a 30 yard radius (note that the room is only 35yds wide). If you start running as soon as you're pulled, you can avoid the AE even while Slowed. Rogues using Cloak of Shadows can get rid of the slow and maybe even avoid the Super Arcane Explosion, that should really only be used as a last resort in case of lag or something were you cannot get out of the way in time.
    * Flame Wreath - 5 sec uninterruptable cast. Targets 3 random people in the raid. If there is no one close to them, nothing happens. If there are any other players near the target, it creates a circle of fire on the ground for 15 seconds. Anyone who crosses the flame wreath (moving in or out) will trigger a 3-4k Explosion that hits everyone in the room. Do not use ANY abilities which makes yourself immune to magic effects (such as Divine Shield, Ice Block, Cloak of Shadows) while in a Flame Wreath, as this will cause an explosion. Pets will set off flame wreath if they cross the wreath.

    Water Elementals

    At 40% HP, Nielas Aran summons 4 elite Water Elementals. They have tons of HP(maybe even more than Aran himself) but will despawn after 90 seconds. They shoot a constant stream of frostbolts for 2000ish damage. They can be banished and feared, and Fear is the main method of controlling them.

    Enrage

    When Nielas Aran gets about 33,000 mana, he will do an emote ("Give an old man some time for a refreshing drink"), polymorph the entire raid (causing you to regain most if not all of your hp) and start drinking. After he drinks for 10 seconds he will start casting an AoE Pyroblast. The Pyroblast does 7000-7500 damage. Two druids using tranquility and independant heals can heal back the whole raid.

    *
    o Note** A druid using tree form or a shaman using one of their totems (Ie Fire elemental or earth elemental) can disrupt the whole entire enrage. His Enrage Drink will restore mana quickly. Fire Elemental totem is better then the earth totem because of the fast attack speed. The totem hopefully interrupts him when he first starts drinking which will leave him no mana for pyroblast. This strat should be used as a supplement to regular strat and should not be counted as a 100% success due to the random factor of the elementals attack matching the second he sits to drink.

    Taktiken:
    http://www.wowwiki.com/Shade_of_Aran
    http://www.ampwow.com/wow/viewNewZones/Karazhan.php!default=strat


    ************************************
    Netherspite:
    Fähigkeiten:
    Zitat: Netherspite has two repeating phases.

    Portal phase (60 sec.):

    * 3 nether beams targetting Netherspite are produced from 3 nether portals randomly placed in the room, hitting Netherspite or the first player standing between Netherspite and the portal. The beam effects stack each second. if you leave the beam. Once the buffs tick out, a debuff is applied to the player, preventing him from intercepting the last taken beam for another 90 sec.

    * Dominance (blue):
    o Last for 8 sec after leave beam
    o Hits Netherspite: +1% damage.
    o Hits Player: Damage dealt is increased by 5%. Healing received reduced by 1%. Damage taken by spells is increased by 8%.
    * Perseverence (red):
    o Last for 20 sec after leave beam
    o Hits Netherspite: Damage taken reduced by 1%.
    o Hits Player: Damage taken is reduced by 1%. Defense increased by 5. Health is modified by +31000-1000*stacks, effectively beginning to reduce the players original max hp after 30 stacks.
    * Serenity (green):
    o Last for 10 sec after leave beam
    o Hits Netherspite: Heals for 4000 health.
    o Hits Player: Healing done is increased by 5%. Spell cost reduced by 1%. Maximum mana reduced by 200.

    Banish Phase (30 sec.):

    * Netherspite is banished, thus remains stationary, still vulnerable to all damage.
    * Randomly fires Netherbreath hitting ~4 people in the raid, inflicting 3700 to 4000 arcane damage and knocking the victims away.

    Both phases:

    * Nether Aura: Armor reduced by 100. Radius: 50 yards
    * Nether Burn: Aura type spell, Deals 1200 shadow damage every 5 sec
    * Void Zone: Opens a massive void portal that lasts ? sec., inflicting 585 to 715 Shadow damage every 2 sec. to all enemies in a selected area. (Similar to that in the Four Horsemen fight of Naxxramas)

    Additional notes:

    * The person intercepting the red beam gains aggro; Netherspite targets them immediately.
    * The Portals will spawn at the same locations every time, but they can change color between themselves, so what might be green in the first phase 1 could be red in the next. Note that they do not HAVE to change color, but merely that they CAN.
    * In the portal phase, the portals will appear immediately, however the beams will not appear for ten seconds.
    * Netherspite gains a 200% damage buff shortly after the beams spawn each phase, making it necessary for a tank to have the dominance buff stacked for a certain amount at all times.
    * Netherspite will enrage (turn red and wipe the raid) if you do not kill him fast enough (10mins)

    Taktiken:
    http://www.wowwiki.com/Netherspite
    http://www.ampwow.com/wow/viewNewZones/Karazhan.php!default=strat



    ************************************
    Nightbane:


    ************************************
    Prince Malchezaar:



    ************************************
    Operboss Wizard of Oz:


    ************************************
    Operboss Big bad Wolf:



    ************************************
    Operboss Romulo & Julianne:



    ************************************
    Schach-Event:



    Re: Karazhan Tactics

    Anonymous - 08.03.2007, 12:44


    * Update *

    - Fähigkeiten des Kurators eingedeutscht
    - Taktik des Kurators um eine Alternative und diverse Hinweise erweitert



    Re: Karazhan Tactics

    Anonymous - 08.03.2007, 13:49


    Letzter Spam ^^

    Überraschung.... :D
    http://pobwiki.wikidot.com/

    Und wehe, ich müh mich da selber mit ab. Ich hab heut die wichtigsten Taktiken übertragen und grob ne Navi gebastelt. Mache gleich/nachher/morgen weiter



    Mit folgendem Code, können Sie den Beitrag ganz bequem auf ihrer Homepage verlinken



    Weitere Beiträge aus dem Forum Prophets of Brutality

    Die Regeln - gepostet von Dark/Martin am Dienstag 06.02.2007
    Help! - gepostet von Andy | Necro am Montag 19.02.2007
    Findet den Fisch! - gepostet von Vendira am Dienstag 15.05.2007
    Vorstellrunde - gepostet von Nakir/Holle am Freitag 12.01.2007
    Vorsorge für den nächsten Patch - gepostet von Dark/Martin am Montag 30.04.2007
    Bewerbung Schattenpriester - gepostet von Anonymous am Dienstag 24.07.2007
    Sorry - gepostet von Bloodina am Montag 04.06.2007



    Ähnliche Beiträge wie "Karazhan Tactics"

    Karazhan am Montag den 26.11.07 Gruppe 2 - Khaelthar (Sonntag 25.11.2007)
    Karazhan Gruppe 2 - Donnerstag 23.08.07 - 19 Uhr - Final (Mittwoch 22.08.2007)
    [ZM] Javi Márquez - El_Valenciano_Sajón (Samstag 22.05.2010)
    Karazhan am Samstag den 24.11.07 Gruppe 2 - Khaelthar (Dienstag 20.11.2007)
    Karazhan - pansenpala (Dienstag 30.10.2007)
    Karazhan, am Samstag den 2.6.07 - cassimmaster (Montag 28.05.2007)
    Wunsch-Aufstellung Karazhan - jinxess (Freitag 05.10.2007)
    Karazhan Gruppe - siccora (Sonntag 08.07.2007)
    Geburtstagstheard - Assisthebran (Samstag 01.03.2008)
    Karazhan 7. Juni 2007 - Marhaba (Mittwoch 06.06.2007)