Verfügbare Informationen zu "Die wahren US-Charts"
Qualität des Beitrags: Beteiligte Poster: Black Dog - SwingCat - Freddiebear - maGGus Forum: UNSERE LIEBLINGSMUSIK aus dem Unterforum: Sammelsurium Antworten: 10 Forum gestartet am: Sonntag 25.09.2005 Sprache: deutsch Link zum Originaltopic: Die wahren US-Charts Letzte Antwort: vor 16 Jahren, 9 Monaten, 7 Tagen, 11 Stunden, 28 Minuten
Alle Beiträge und Antworten zu "Die wahren US-Charts"
Re: Die wahren US-Charts
Black Dog - 18.07.2006, 16:22Die wahren US-Charts
Da in USA keine Alben mehr in den Charts erscheinen dürfen, die älter als 2 Jahre sind...geben die "offiziellen" Charts natürlich ein völlig falsches Bild wieder.
Dies sind die echten Charts von 2005...nach wirklichen Verkaufszahlen:
Check the Top Catalog chart in the USA. The rules have changed so for an album older than 2 years old ,once it drops off the Billboard 200 it only re-enter on a chart ast a Top Catalog chart item."Dark side of the Moon " or "Led Zep IV ",therefore,will never re-enter the Billbaord Top 200 charts unless the rules are changed.
Looking at the Top Pop catalog chart below presents a different picture from what you perceive:
Top Catalog Albums 2005
1 GOLDEN ROAD Keith Urban Capitol (Nashville)
2 1 The Beatles Apple/Capitol
3 BACK IN BLACK AC/DC Legacy/Epic/Sony Music
4 DARK SIDE OF THE MOON Pink Floyd Capitol
5 THE VERY BEST OF RAY CHARLES Ray Charles Rhino
6 GREATEST HITS Bob Seger & The Silver Bullet Band Capitol
7 GREATEST HITS Queen Hollywood
8 COME AWAY WITH ME Norah Jones Blue Note
9 A RUSH OF BLOOD TO THE HEAD Coldplay Capitol
10 LEGEND: THE BEST OF BOB MARLEY AND THE WAILERS Bob Marley And The Wailers Tuff Gong/Island/UMe
11 THE DEFINITIVE COLLECTION Stevie Wonder Motown/UTV/UMe
12 INTERNATIONAL SUPERHITS! Green Day Reprise/Warner Bros.
13 GREATEST HITS Tim McGraw Curb
14 EARLY DAYS & LATTER DAYS: THE BEST OF LED ZEPPELIN VOLUMES ONE AND TWO Led Zeppelin Atlantic/AG
15 JOURNEY'S GREATEST HITS Journey Columbia/Sony Music
16 METALLICA Metallica Elektra/AG
17 NOW THAT'S WHAT I CALL CHRISTMAS! 2: THE SIGNATURE COLLECTION Various Artists EMI/Universal/Sony Music/Zomba/Capitol
18 MELT Rascal Flatts Lyric Street/Hollywood
19 GET RICH OR DIE TRYIN' 50 Cent Shady/Aftermath/Interscope
20 AUDIOSLAVE Audioslave Interscope/Epic/Sony Music
21 ELV1S: 30 #1 HITS Elvis Presley RCA/RMG
22 DOOKIE Green Day Reprise/Warner Bros.
23 CHRISTMAS EVE AND OTHER STORIES Trans-Siberian Orchestra Lava/AG
24 THE BEST OF 1980-1990 U2 Island/IDJMG
25 JOSH GROBAN Josh Groban 143/Reprise/Warner Bros.
26 EXPERIENCE HENDRIX: THE BEST OF JIMI HENDRIX Jimi Hendrix Experience Hendrix/UMe
27 THE VERY BEST OF THE BEACH BOYS: SOUNDS OF SUMMER The Beach Boys Capitol
28 IT HAD TO BE YOU ... THE GREAT AMERICAN SONGBOOK Rod Stewart J/RMG
29 AWAY FROM THE SUN 3 Doors Down Republic/Universal/UMRG
30 NOW THAT'S WHAT I CALL CHRISTMAS! Various Artists EMI/Zomba/Sony Music/Universal/UMRG
31 GREATEST HITS 1970-2002 Elton John Rocket/UTV/UMe
32 [HYBRID THEORY] Linkin Park Warner Bros.
33 TOXICITY System Of A Down American/Columbia/Sony Music
34 GOLD -- GREATEST HITS Abba Polydor/A&M/UMe
35 GREATEST HITS Kenny Chesney BNA/RLG
36 HARRY FOR THE HOLIDAYS Harry Connick, Jr. Columbia/Sony Music
37 CLASSIC SINATRA: HIS GREAT PERFORMANCES 1953--1960 Frank Sinatra Capitol
38 MICHAEL BUBLE Michael Buble 143/Reprise/Warner Bros.
39 BRUSHFIRE FAIRYTALES Jack Johnson Enjoy/UMRG
40 ALL TIME GREATEST HITS Lynyrd Skynyrd MCA/UMe
41 GREATEST HITS Tom Petty And The Heartbreakers MCA/UMe
42 FALLEN Evanescence Wind-up
43 ON AND ON Jack Johnson Jack Johnson/UMRG
44 CHRONICLE THE 20 GREATEST HITS Creedence Clearwater Revival Fantasy/Concord
45 CHRISTMAS WITH THE RAT PACK Frank Sinatra, Dean Martin & Sammy Davis Jr Capitol
46 ELEPHUNK The Black Eyed Peas A&M/Interscope
47 THANKFUL Kelly Clarkson RCA/RMG
48 ULTIMATE MANILOW Barry Manilow BMG Heritage
49 MY CHRISTMAS PRAYER BeBe Winans Hidden Beach/Epic/Sony Music
50 THE CHRISTMAS ATTIC Trans-Siberian Orchestra Lava/AG
Re: Die wahren US-Charts
SwingCat - 18.07.2006, 16:34
Meiner Meinung nach sollte es es mehrere Charts geben!
Z.B auch solche die nur NEUERSCHEINUNGEN auflisten!
Aber nützt ja alles nix, es ist wie es ist!
Re: Die wahren US-Charts
Black Dog - 18.07.2006, 18:08
Ja...aber ist schon interessant, was die wirklichen Charts zeigen...nämlich, dass bis auf 2-3 Ausnahmen keine aktuellen oder "neuen" Künstler vertreten sind. Das zeigt doch deutlich, dass die gesamten Medien (Radio/TV/Zeitschriften) sich einen Dreck um die wirklichen Interessen der Hörer/Leser/Zuschauer kümmern. Stattdessen dröhnen sie uns mit ihrem Spears-Aguielera-Lopez-Timberlake-Mist voll, was keinen Menschen interessiert. Jedenfalls nicht die Käufer...
Mit diesen realen Charts könnten sie MTV direkt dicht machen...und stattdessen mal wirkliche Musik zeigen. oder im Radio spielen. Und dann würden auch die Einschaltquoten wieder in die Höhe gehen.
Ach, es ist schon zum Heulen
Re: Die wahren US-Charts
SwingCat - 18.07.2006, 18:19
Allerdings würde damit die ganze Zukunft sterben.
Man kann nicht immer nur alte Sachen spielen und zeigen.
Auch wenn die Leute das wollen.
Aber das Ganze zeigt dass sie nicht das aktuelle wollen sondern etwas anderes. Das müsste man aufgreifen und Bands von heute (gute Bands) einen Raum und eine Chance geben. Davon gibt es zig aber die haben nie eine Chance.
Es muss Platz gemacht werden für Neues!
Meinetwegen auch ein bisschen für altes.
Aber nicht das aktuelle austauschen gegen das "Alte"!
Versteht mich jemand?
Re: Die wahren US-Charts
Black Dog - 18.07.2006, 18:34
jaaa...absolut einverstanden!!!!!!!!!!
Hab auch grade ein gutes Beispiel im Radio gehört...'Delmenhorst' von Element Of Crime. :lol:
Kennt das jemand? Ist neu...und gefällt mir trotzdem :wink:
Re: Die wahren US-Charts
Freddiebear - 20.07.2006, 15:40
Ich finde der Rock von früher sollte wieder mehr aufleben! Damit meinen ich eher den "Stil". Es sollten wieder mehr Bands eine Chance haben, die wirklich was draufhaben! So wie früher eben. Die arbeiten müssen und ihr Zeug beherrschen. Nicht so Tokio Hotel Schwuchteln.
Deswegen bin ich auch froh, dass es Silbermond und The Darkness gibt. Die machen meiner Ansicht noch was gescheites.
Eine Mischung aus alt und neu wäre perfekt! Da hat jeder was davon!
Nur alte Musik wäre für die einen doof. Nur neue für die anderen.
Aber man sollte alter Musik mehr Freiraum lassen.
Denn wenn mehr Jugendliche das hören würden, würden sie vielleicht auf den Geschmack kommen.
Oft wird es schon von vornerein abgelehnt, Vorurteile eben, aber wenn sie mehr ältere Lieder hören würden, dann würden sie vielleicht merken, dass einem das ein oder anderen sogar gefällt.
Neue Musik ist nicht immer schlecht. Es kommt auf die Musik an, egal ob sie neu oder alt ist.
Nur gibt es heutzutage halt fast keine MUSIKER mehr...
Re: Die wahren US-Charts
SwingCat - 20.07.2006, 16:03
Es gibt genug Musiker. Ich kenne sogar einige persönlich.
Aber die haben keine Chance und deswegen kennt die auch niemand!
Re: Die wahren US-Charts
maGGus - 20.07.2006, 16:10
Jup genau... Musiker gibt es schon einige, vor allem auch gute. Das Problem ist wirklich, dass man denen meistens nur keine Chance gibt, da eben andere Musik(z.b. Hip Hop) heutzutage gefragt ist. Durch diese neue "neue Deutsche Welle" , sind in den vergangenen Jahren unzählige Bands entstanden, bzw bekannt geworden. Aber leider sind die sich alle soooo sehr ähnlich, dass ich zu mindest teilweise nicht mehr durchblicke :roll: Als ich aber neulich mal Rockpalast auf WDR gesehen hab, da war eine Band aus Norwegen, die war musikalisch 1A. Die haben so eine art Country-Blues-Rock gespielt, ich fands wirklich klasse! Nur leider hört man von denen im Radio oder TV gar nichts :?
Re: Die wahren US-Charts
Freddiebear - 24.07.2006, 17:19
Mit, dass es keine Musiker mehr gibt, meinte ich ja eigentlich auch, dass es eben keine bekannten Musiker mehr gibt.
Es gibt sicher Musiker, nur haben die keine Chance und da sollte sich was ändern!
Früher hatten eben die richtigen Musiker eine Chance, heute ist es wohl eher umgekehrt...
Es gibt schon noch Bands, nur sind die leider oft fast gar nicht vielseitig. Man hört nur noch so wenig Gitarrensoli, das ist das, was mich ein bisschen stört. Die Gitarre ist zu einem einfachen Begleitinstrument geworden, und ist keine (oder fast keine) "extra Sahne" für ein Lied mehr. Man hört nur noch auf den Gesang, der zwar auch wichtig ist aber nicht das einzige.
Ich finde Musik, in der viele komplexere Sachen drinnen sind, viel lieber. Musik zum Entdecken, die nie langweilig wird, so wie sie früher eben war. Das ist "meine" Musik. Wenn ich mir vorstelle, ich wäre irgendso ein Boyband-Fan oder so... neeeeee, das wäre komisch. Außerdem sind die MUSIKER von früher eh viel cooler. 8)
Re: Die wahren US-Charts
Black Dog - 18.07.2007, 10:29
Kann man mal sehen...das verraten einem die Charts nicht :?
NEW YORK (AP) -- Much of the rock 'n' roll and pop
canon is well established.
AC/DC's "Back in Black" sold 440,000 copies last year
-- a good showing by any measure, great for a
27-year-old work.
Buying the albums of '60s and '70s acts like the
Beatles, the Beach Boys, Led Zeppelin, Jimi Hendrix
and Bob Marley is akin to a rite of passage for any
young music fan. These are the artists that baby
boomers love to keep buying, and with whom seemingly
every teenager at some point experiments. (Remember
A.J. hearing Bob Dylan for the first time in the
"Sopranos" finale?)
Now that the '80s and '90s are ancient history, what
albums are people still buying from those decades? Do
critical favorites like Radiohead and the Pixies grow
more popular with time? Or do the Backstreet Boys and
Madonna still rule the charts?
The short answer is that, above all, people are buying
vintage Metallica, AC/DC, Bon Jovi, Guns 'N Roses and,
well, Trans-Siberian Orchestra.
AC/DC's "Back in Black" (1980) last year sold 440,000
copies and has thus far sold 156,000 this year,
according to the Nielsen SoundScan catalog charts,
which measure how well physical albums older than two
years old are selling. (All figures for this article
were provided by Nielsen SoundScan.) Photo Gallery:
The new classics »
Those "Back in Black" numbers would make most
contemporary CDs a success. Metallica's self-titled
1991 album is altogether the second-biggest selling
album of the Nielsen SoundScan era, which began in
1991. "Metallica" sold 275,000 copies last year.
Bon Jovi's greatest-hits collection "Cross Road" last
year sold 324,000 copies, while Guns N' Roses
"Appetite for Destruction" (1987) sold 113,000. The
Trans-Siberian Orchestra's "Christmas Eve and Other
Stories" (1996) continues to be a holiday favorite; it
was bought 289,000 times last year.
Greatest-hits compilations are counted as catalog
releases, and account for the majority of vintage
best-sellers. Artists that commercially peaked in the
'80s or '90s that have had lucrative best-of
collections include Garth Brooks, the Red Hot Chili
Peppers, Tim McGraw, Creed, Queen, Tom Petty, Bone
Thugs-N-Harmony, Def Leppard, Aerosmith and Lionel
Richie.
U2, Bruce Springsteen, Prince, Celine Dion, Eric
Clapton, Elton John, Dave Matthews Band and the
ever-touring Jimmy Buffett also all continue to sell
large amounts of old records.
Michael Jackson, of course, still has one of the most
desirable back catalogs. His best-selling "Thriller"
moves over 60,000 copies a year and his "Number Ones"
collection yielded 162,000 sales last year.
Avid fans may be buying everything their favorite
artist puts out, but there's more than nostalgia
fueling vintage sales.
"Young fans aren't excluded from catalog sales --
especially the ones who really get interested in
music, there's always that sense of discovery," says
Geoff Mayfield, the director of charts at Billboard
Magazine.
Not everything maintains long-term success. Asia's
self-titled 1982 album was the biggest seller of 1982,
but only sold 5,000 copies last year. Whitney
Houston's 1985 debut, also self-titled, was 1986's top
album, but now sells about 7,000 discs a year.
The same trajectory has befallen past mega-hits like
Ace of Base's "The Sign," Bobby Brown's "Don't Be
Cruel" and the Spice Girl's "Spice." Though one of the
best selling artists of all time, Mariah Carey's
self-titled debut sold a measly 5,000 copies last
year. The Backstreet Boys' "Millennium" managed only
9,000 sales.
Alas, the turning wheel of fortune isn't always kind
to boy bands.
"The only thing that kept coming to mind to me was
that line in the Bruce Springsteen song: 'Someday
we'll look back at this and it will all seem funny,' "
recalls Rolling Stone senior editor David Fricke.
Now, some critical hits that were trounced on their
initial release by the likes of 'N Sync can claim a
measure of commercial superiority. The Flaming Lips'
"The Soft Bulletin," often hailed as one of the best
albums of the '90s by critics, sold a solid 38,000
copies last year.
Radiohead's legendary "OK Computer," currently
celebrating its 10-year anniversary, last year sold
94,000 copies. Nirvana's "Nevermind" has done even
better; it sold 143,000 copies in 2006.
Current events can alter the charts. When Ray Charles
died, his older albums spiked for months, says
Mayfield. A new album from Alanis Morissette would
surely increase sales of her 1995 disc "Jagged Little
Pill," one of the best selling albums of the past 20
years.
Likewise, recent reunions of the Police and Genesis
can be expected to increase sales of their catalogs.
The Police's 1986 compilation "Every Breath You Take"
has already doubled its already strong 2006 sales by
selling 107,000 copies so far this year. (A new
compilation was recently released as well.)
Many well-regarded albums continue to do healthy
business, including: U2's "Joshua Tree," Dr. Dre's
"The Chronic," Beck's "Odelay," Wu-Tang Clan's "Enter
the Wu-Tang," the Clash's "London Calling," Weezer's
"Weezer," and the Pixies' "Doolittle." Each sold at
least 20,000 copies last year.
Still, many albums that are consistently revered on
critic top-ten lists of the '80s and '90s have not
sold much. Joy Division's "Closer," the Smiths' "The
Queen is Dead," My Bloody Valentine's "Loveless," and
R.E.M.'s "Murmur" all sold 12,000 copies or less last
year.
Labels often reissue classic releases to capitalize on
the devotion of die-hard fans and to attract a new
audience. In the past few years, revered indie label
Matador Records has released Pavement's first three
albums, including "Slanted and Enchanted," a disc
frequently ranked among the best in the '90s.
"It's almost like a new release for us," says Matador
founder Chris Lombardi. "We probably sold in a
one-year period, pretty much what those records sold
in their first year period when they were initially
released."
Though hip-hop continues to rule today's charts, many
of its most historic albums don't enjoy the catalog
sales that those from rock's heyday do. Public Enemy's
"It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back" sold
15,000 copies last year; Beastie Boys' "Paul's
Boutique" sold 22,000; and Run-DMC's "Raising Hell"
sold far less than both.
So far this year, catalog sales are down 11.7 percent,
but that's stronger than overall sales, which are down
14.7 percent, according to Billboard. It's a major
portion of the music business. This year's total
catalog sales of 95.6 million copies accounts for
about 40 percent of all albums sold physically.
When people switched from cassette tapes to compact
discs, catalog sales received a windfall as people
re-bought their collections. The onset of digital
downloading hasn't had that affect because CDs can
easily be downloaded to your iPod, but digital stores
do have the advantage of unlimited (virtual) store
space to sell older music.
The International Federation of the Phonographic
Industry (IFPI) has pegged catalog downloads as 64
percent of all download sales in the U.S. (Apple
declined to share its iTunes data on catalog sales.)
advertisement
That still leaves illegal downloads unaccounted for,
as well as a more important quantity: cultural impact.
Though bands like Sonic Youth, the Ramones and Public
Enemy may never sell as much as other acts, their
influence remains immeasurable.
"Impact is not strictly about sales," says Fricke.
"Otherwise everyone would be running around forming
bands that sound exactly like Poison."
Mit folgendem Code, können Sie den Beitrag ganz bequem auf ihrer Homepage verlinken
Weitere Beiträge aus dem Forum UNSERE LIEBLINGSMUSIK
Rudi Gerlach, Ex-Kameramann vom WDR, ist gestorben - gepostet von fan1963 am Mittwoch 07.11.2007
Council will discuss Led Zeppelin Night - gepostet von Black Dog am Montag 21.05.2007
Mountain Studios - gepostet von Black Dog am Sonntag 18.11.2007
Brandon Lee + Eliza - gepostet von Qui Gon Jinny am Sonntag 26.02.2006
Happy Birthday liebe Lily - gepostet von Bette am Freitag 13.10.2006
The Kinks - gepostet von Freddiebear am Dienstag 28.08.2007
U2 erinnern an Phil Lynott - gepostet von Black Dog am Freitag 10.03.2006
Auswahl: Woche 12. Juni 2006 - gepostet von DaveM am Dienstag 13.06.2006
Ähnliche Beiträge wie "Die wahren US-Charts"
MyVideo Charts!!! - HerR Kox$er (Sonntag 21.01.2007)
Gestern, Heute und Übermorgen - Die Charts - Sebie552 (Montag 15.05.2006)
Charts in Österreich - Anonymous (Montag 24.04.2006)
CHARTS - :::Dee Jay Kisiel ®::: (Montag 17.04.2006)
Kiara's Charts - DuskWolf (Sonntag 20.05.2007)
Joining application - Anonymous (Donnerstag 05.07.2012)
Alarmanlage MC2 Kabelbelegung Steuergerät - FeLiX-EJ9 (Montag 19.11.2012)
Und hier die allerneusten Charts!!! - Dolly_Boy (Freitag 06.10.2006)
Charts-Erfolge - Webmaster (Freitag 28.09.2007)
Charts - Lila (Samstag 14.04.2007)