Die wahren US-Charts

UNSERE LIEBLINGSMUSIK
Verfügbare Informationen zu "Die wahren US-Charts"

  • Qualität des Beitrags: 0 Sterne
  • Beteiligte Poster: Black Dog - SwingCat - Freddiebear - maGGus
  • Forum: UNSERE LIEBLINGSMUSIK
  • aus dem Unterforum: Sammelsurium
  • Antworten: 10
  • Forum gestartet am: Sonntag 25.09.2005
  • Sprache: deutsch
  • Link zum Originaltopic: Die wahren US-Charts
  • Letzte Antwort: vor 16 Jahren, 9 Monaten, 7 Tagen, 11 Stunden, 28 Minuten
  • Alle Beiträge und Antworten zu "Die wahren US-Charts"

    Re: Die wahren US-Charts

    Black Dog - 18.07.2006, 16:22

    Die wahren US-Charts
    Da in USA keine Alben mehr in den Charts erscheinen dürfen, die älter als 2 Jahre sind...geben die "offiziellen" Charts natürlich ein völlig falsches Bild wieder.
    Dies sind die echten Charts von 2005...nach wirklichen Verkaufszahlen:
    Check the Top Catalog chart in the USA. The rules have changed so for an album older than 2 years old ,once it drops off the Billboard 200 it only re-enter on a chart ast a Top Catalog chart item."Dark side of the Moon " or "Led Zep IV ",therefore,will never re-enter the Billbaord Top 200 charts unless the rules are changed.
    Looking at the Top Pop catalog chart below presents a different picture from what you perceive:


    Top Catalog Albums 2005
    1 GOLDEN ROAD Keith Urban Capitol (Nashville)
    2 1 The Beatles Apple/Capitol
    3 BACK IN BLACK AC/DC Legacy/Epic/Sony Music
    4 DARK SIDE OF THE MOON Pink Floyd Capitol
    5 THE VERY BEST OF RAY CHARLES Ray Charles Rhino
    6 GREATEST HITS Bob Seger & The Silver Bullet Band Capitol
    7 GREATEST HITS Queen Hollywood
    8 COME AWAY WITH ME Norah Jones Blue Note
    9 A RUSH OF BLOOD TO THE HEAD Coldplay Capitol
    10 LEGEND: THE BEST OF BOB MARLEY AND THE WAILERS Bob Marley And The Wailers Tuff Gong/Island/UMe
    11 THE DEFINITIVE COLLECTION Stevie Wonder Motown/UTV/UMe
    12 INTERNATIONAL SUPERHITS! Green Day Reprise/Warner Bros.
    13 GREATEST HITS Tim McGraw Curb
    14 EARLY DAYS & LATTER DAYS: THE BEST OF LED ZEPPELIN VOLUMES ONE AND TWO Led Zeppelin Atlantic/AG
    15 JOURNEY'S GREATEST HITS Journey Columbia/Sony Music
    16 METALLICA Metallica Elektra/AG
    17 NOW THAT'S WHAT I CALL CHRISTMAS! 2: THE SIGNATURE COLLECTION Various Artists EMI/Universal/Sony Music/Zomba/Capitol
    18 MELT Rascal Flatts Lyric Street/Hollywood
    19 GET RICH OR DIE TRYIN' 50 Cent Shady/Aftermath/Interscope
    20 AUDIOSLAVE Audioslave Interscope/Epic/Sony Music
    21 ELV1S: 30 #1 HITS Elvis Presley RCA/RMG
    22 DOOKIE Green Day Reprise/Warner Bros.
    23 CHRISTMAS EVE AND OTHER STORIES Trans-Siberian Orchestra Lava/AG
    24 THE BEST OF 1980-1990 U2 Island/IDJMG
    25 JOSH GROBAN Josh Groban 143/Reprise/Warner Bros.
    26 EXPERIENCE HENDRIX: THE BEST OF JIMI HENDRIX Jimi Hendrix Experience Hendrix/UMe
    27 THE VERY BEST OF THE BEACH BOYS: SOUNDS OF SUMMER The Beach Boys Capitol
    28 IT HAD TO BE YOU ... THE GREAT AMERICAN SONGBOOK Rod Stewart J/RMG
    29 AWAY FROM THE SUN 3 Doors Down Republic/Universal/UMRG
    30 NOW THAT'S WHAT I CALL CHRISTMAS! Various Artists EMI/Zomba/Sony Music/Universal/UMRG
    31 GREATEST HITS 1970-2002 Elton John Rocket/UTV/UMe
    32 [HYBRID THEORY] Linkin Park Warner Bros.
    33 TOXICITY System Of A Down American/Columbia/Sony Music
    34 GOLD -- GREATEST HITS Abba Polydor/A&M/UMe
    35 GREATEST HITS Kenny Chesney BNA/RLG
    36 HARRY FOR THE HOLIDAYS Harry Connick, Jr. Columbia/Sony Music
    37 CLASSIC SINATRA: HIS GREAT PERFORMANCES 1953--1960 Frank Sinatra Capitol
    38 MICHAEL BUBLE Michael Buble 143/Reprise/Warner Bros.
    39 BRUSHFIRE FAIRYTALES Jack Johnson Enjoy/UMRG
    40 ALL TIME GREATEST HITS Lynyrd Skynyrd MCA/UMe
    41 GREATEST HITS Tom Petty And The Heartbreakers MCA/UMe
    42 FALLEN Evanescence Wind-up
    43 ON AND ON Jack Johnson Jack Johnson/UMRG
    44 CHRONICLE THE 20 GREATEST HITS Creedence Clearwater Revival Fantasy/Concord
    45 CHRISTMAS WITH THE RAT PACK Frank Sinatra, Dean Martin & Sammy Davis Jr Capitol
    46 ELEPHUNK The Black Eyed Peas A&M/Interscope
    47 THANKFUL Kelly Clarkson RCA/RMG
    48 ULTIMATE MANILOW Barry Manilow BMG Heritage
    49 MY CHRISTMAS PRAYER BeBe Winans Hidden Beach/Epic/Sony Music
    50 THE CHRISTMAS ATTIC Trans-Siberian Orchestra Lava/AG



    Re: Die wahren US-Charts

    SwingCat - 18.07.2006, 16:34


    Meiner Meinung nach sollte es es mehrere Charts geben!
    Z.B auch solche die nur NEUERSCHEINUNGEN auflisten!
    Aber nützt ja alles nix, es ist wie es ist!



    Re: Die wahren US-Charts

    Black Dog - 18.07.2006, 18:08


    Ja...aber ist schon interessant, was die wirklichen Charts zeigen...nämlich, dass bis auf 2-3 Ausnahmen keine aktuellen oder "neuen" Künstler vertreten sind. Das zeigt doch deutlich, dass die gesamten Medien (Radio/TV/Zeitschriften) sich einen Dreck um die wirklichen Interessen der Hörer/Leser/Zuschauer kümmern. Stattdessen dröhnen sie uns mit ihrem Spears-Aguielera-Lopez-Timberlake-Mist voll, was keinen Menschen interessiert. Jedenfalls nicht die Käufer...
    Mit diesen realen Charts könnten sie MTV direkt dicht machen...und stattdessen mal wirkliche Musik zeigen. oder im Radio spielen. Und dann würden auch die Einschaltquoten wieder in die Höhe gehen.
    Ach, es ist schon zum Heulen



    Re: Die wahren US-Charts

    SwingCat - 18.07.2006, 18:19


    Allerdings würde damit die ganze Zukunft sterben.
    Man kann nicht immer nur alte Sachen spielen und zeigen.
    Auch wenn die Leute das wollen.
    Aber das Ganze zeigt dass sie nicht das aktuelle wollen sondern etwas anderes. Das müsste man aufgreifen und Bands von heute (gute Bands) einen Raum und eine Chance geben. Davon gibt es zig aber die haben nie eine Chance.
    Es muss Platz gemacht werden für Neues!
    Meinetwegen auch ein bisschen für altes.
    Aber nicht das aktuelle austauschen gegen das "Alte"!

    Versteht mich jemand?



    Re: Die wahren US-Charts

    Black Dog - 18.07.2006, 18:34


    jaaa...absolut einverstanden!!!!!!!!!!
    Hab auch grade ein gutes Beispiel im Radio gehört...'Delmenhorst' von Element Of Crime. :lol:
    Kennt das jemand? Ist neu...und gefällt mir trotzdem :wink:



    Re: Die wahren US-Charts

    Freddiebear - 20.07.2006, 15:40


    Ich finde der Rock von früher sollte wieder mehr aufleben! Damit meinen ich eher den "Stil". Es sollten wieder mehr Bands eine Chance haben, die wirklich was draufhaben! So wie früher eben. Die arbeiten müssen und ihr Zeug beherrschen. Nicht so Tokio Hotel Schwuchteln.
    Deswegen bin ich auch froh, dass es Silbermond und The Darkness gibt. Die machen meiner Ansicht noch was gescheites.

    Eine Mischung aus alt und neu wäre perfekt! Da hat jeder was davon!

    Nur alte Musik wäre für die einen doof. Nur neue für die anderen.
    Aber man sollte alter Musik mehr Freiraum lassen.
    Denn wenn mehr Jugendliche das hören würden, würden sie vielleicht auf den Geschmack kommen.
    Oft wird es schon von vornerein abgelehnt, Vorurteile eben, aber wenn sie mehr ältere Lieder hören würden, dann würden sie vielleicht merken, dass einem das ein oder anderen sogar gefällt.

    Neue Musik ist nicht immer schlecht. Es kommt auf die Musik an, egal ob sie neu oder alt ist.
    Nur gibt es heutzutage halt fast keine MUSIKER mehr...



    Re: Die wahren US-Charts

    SwingCat - 20.07.2006, 16:03


    Es gibt genug Musiker. Ich kenne sogar einige persönlich.
    Aber die haben keine Chance und deswegen kennt die auch niemand!



    Re: Die wahren US-Charts

    maGGus - 20.07.2006, 16:10


    Jup genau... Musiker gibt es schon einige, vor allem auch gute. Das Problem ist wirklich, dass man denen meistens nur keine Chance gibt, da eben andere Musik(z.b. Hip Hop) heutzutage gefragt ist. Durch diese neue "neue Deutsche Welle" , sind in den vergangenen Jahren unzählige Bands entstanden, bzw bekannt geworden. Aber leider sind die sich alle soooo sehr ähnlich, dass ich zu mindest teilweise nicht mehr durchblicke :roll: Als ich aber neulich mal Rockpalast auf WDR gesehen hab, da war eine Band aus Norwegen, die war musikalisch 1A. Die haben so eine art Country-Blues-Rock gespielt, ich fands wirklich klasse! Nur leider hört man von denen im Radio oder TV gar nichts :?



    Re: Die wahren US-Charts

    Freddiebear - 24.07.2006, 17:19


    Mit, dass es keine Musiker mehr gibt, meinte ich ja eigentlich auch, dass es eben keine bekannten Musiker mehr gibt.
    Es gibt sicher Musiker, nur haben die keine Chance und da sollte sich was ändern!
    Früher hatten eben die richtigen Musiker eine Chance, heute ist es wohl eher umgekehrt...

    Es gibt schon noch Bands, nur sind die leider oft fast gar nicht vielseitig. Man hört nur noch so wenig Gitarrensoli, das ist das, was mich ein bisschen stört. Die Gitarre ist zu einem einfachen Begleitinstrument geworden, und ist keine (oder fast keine) "extra Sahne" für ein Lied mehr. Man hört nur noch auf den Gesang, der zwar auch wichtig ist aber nicht das einzige.
    Ich finde Musik, in der viele komplexere Sachen drinnen sind, viel lieber. Musik zum Entdecken, die nie langweilig wird, so wie sie früher eben war. Das ist "meine" Musik. Wenn ich mir vorstelle, ich wäre irgendso ein Boyband-Fan oder so... neeeeee, das wäre komisch. Außerdem sind die MUSIKER von früher eh viel cooler. 8)



    Re: Die wahren US-Charts

    Black Dog - 18.07.2007, 10:29


    Kann man mal sehen...das verraten einem die Charts nicht :?


    NEW YORK (AP) -- Much of the rock 'n' roll and pop
    canon is well established.


    AC/DC's "Back in Black" sold 440,000 copies last year
    -- a good showing by any measure, great for a
    27-year-old work.

    Buying the albums of '60s and '70s acts like the
    Beatles, the Beach Boys, Led Zeppelin, Jimi Hendrix
    and Bob Marley is akin to a rite of passage for any
    young music fan. These are the artists that baby
    boomers love to keep buying, and with whom seemingly
    every teenager at some point experiments. (Remember
    A.J. hearing Bob Dylan for the first time in the
    "Sopranos" finale?)

    Now that the '80s and '90s are ancient history, what
    albums are people still buying from those decades? Do
    critical favorites like Radiohead and the Pixies grow
    more popular with time? Or do the Backstreet Boys and
    Madonna still rule the charts?

    The short answer is that, above all, people are buying
    vintage Metallica, AC/DC, Bon Jovi, Guns 'N Roses and,
    well, Trans-Siberian Orchestra.

    AC/DC's "Back in Black" (1980) last year sold 440,000
    copies and has thus far sold 156,000 this year,
    according to the Nielsen SoundScan catalog charts,
    which measure how well physical albums older than two
    years old are selling. (All figures for this article
    were provided by Nielsen SoundScan.) Photo Gallery:
    The new classics »

    Those "Back in Black" numbers would make most
    contemporary CDs a success. Metallica's self-titled
    1991 album is altogether the second-biggest selling
    album of the Nielsen SoundScan era, which began in
    1991. "Metallica" sold 275,000 copies last year.

    Bon Jovi's greatest-hits collection "Cross Road" last
    year sold 324,000 copies, while Guns N' Roses
    "Appetite for Destruction" (1987) sold 113,000. The
    Trans-Siberian Orchestra's "Christmas Eve and Other
    Stories" (1996) continues to be a holiday favorite; it
    was bought 289,000 times last year.

    Greatest-hits compilations are counted as catalog
    releases, and account for the majority of vintage
    best-sellers. Artists that commercially peaked in the
    '80s or '90s that have had lucrative best-of
    collections include Garth Brooks, the Red Hot Chili
    Peppers, Tim McGraw, Creed, Queen, Tom Petty, Bone
    Thugs-N-Harmony, Def Leppard, Aerosmith and Lionel
    Richie.

    U2, Bruce Springsteen, Prince, Celine Dion, Eric
    Clapton, Elton John, Dave Matthews Band and the
    ever-touring Jimmy Buffett also all continue to sell
    large amounts of old records.

    Michael Jackson, of course, still has one of the most
    desirable back catalogs. His best-selling "Thriller"
    moves over 60,000 copies a year and his "Number Ones"
    collection yielded 162,000 sales last year.

    Avid fans may be buying everything their favorite
    artist puts out, but there's more than nostalgia
    fueling vintage sales.

    "Young fans aren't excluded from catalog sales --
    especially the ones who really get interested in
    music, there's always that sense of discovery," says
    Geoff Mayfield, the director of charts at Billboard
    Magazine.

    Not everything maintains long-term success. Asia's
    self-titled 1982 album was the biggest seller of 1982,
    but only sold 5,000 copies last year. Whitney
    Houston's 1985 debut, also self-titled, was 1986's top
    album, but now sells about 7,000 discs a year.

    The same trajectory has befallen past mega-hits like
    Ace of Base's "The Sign," Bobby Brown's "Don't Be
    Cruel" and the Spice Girl's "Spice." Though one of the
    best selling artists of all time, Mariah Carey's
    self-titled debut sold a measly 5,000 copies last
    year. The Backstreet Boys' "Millennium" managed only
    9,000 sales.

    Alas, the turning wheel of fortune isn't always kind
    to boy bands.

    "The only thing that kept coming to mind to me was
    that line in the Bruce Springsteen song: 'Someday
    we'll look back at this and it will all seem funny,' "
    recalls Rolling Stone senior editor David Fricke.

    Now, some critical hits that were trounced on their
    initial release by the likes of 'N Sync can claim a
    measure of commercial superiority. The Flaming Lips'
    "The Soft Bulletin," often hailed as one of the best
    albums of the '90s by critics, sold a solid 38,000
    copies last year.

    Radiohead's legendary "OK Computer," currently
    celebrating its 10-year anniversary, last year sold
    94,000 copies. Nirvana's "Nevermind" has done even
    better; it sold 143,000 copies in 2006.

    Current events can alter the charts. When Ray Charles
    died, his older albums spiked for months, says
    Mayfield. A new album from Alanis Morissette would
    surely increase sales of her 1995 disc "Jagged Little
    Pill," one of the best selling albums of the past 20
    years.

    Likewise, recent reunions of the Police and Genesis
    can be expected to increase sales of their catalogs.
    The Police's 1986 compilation "Every Breath You Take"
    has already doubled its already strong 2006 sales by
    selling 107,000 copies so far this year. (A new
    compilation was recently released as well.)

    Many well-regarded albums continue to do healthy
    business, including: U2's "Joshua Tree," Dr. Dre's
    "The Chronic," Beck's "Odelay," Wu-Tang Clan's "Enter
    the Wu-Tang," the Clash's "London Calling," Weezer's
    "Weezer," and the Pixies' "Doolittle." Each sold at
    least 20,000 copies last year.

    Still, many albums that are consistently revered on
    critic top-ten lists of the '80s and '90s have not
    sold much. Joy Division's "Closer," the Smiths' "The
    Queen is Dead," My Bloody Valentine's "Loveless," and
    R.E.M.'s "Murmur" all sold 12,000 copies or less last
    year.

    Labels often reissue classic releases to capitalize on
    the devotion of die-hard fans and to attract a new
    audience. In the past few years, revered indie label
    Matador Records has released Pavement's first three
    albums, including "Slanted and Enchanted," a disc
    frequently ranked among the best in the '90s.

    "It's almost like a new release for us," says Matador
    founder Chris Lombardi. "We probably sold in a
    one-year period, pretty much what those records sold
    in their first year period when they were initially
    released."

    Though hip-hop continues to rule today's charts, many
    of its most historic albums don't enjoy the catalog
    sales that those from rock's heyday do. Public Enemy's
    "It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back" sold
    15,000 copies last year; Beastie Boys' "Paul's
    Boutique" sold 22,000; and Run-DMC's "Raising Hell"
    sold far less than both.

    So far this year, catalog sales are down 11.7 percent,
    but that's stronger than overall sales, which are down
    14.7 percent, according to Billboard. It's a major
    portion of the music business. This year's total
    catalog sales of 95.6 million copies accounts for
    about 40 percent of all albums sold physically.

    When people switched from cassette tapes to compact
    discs, catalog sales received a windfall as people
    re-bought their collections. The onset of digital
    downloading hasn't had that affect because CDs can
    easily be downloaded to your iPod, but digital stores
    do have the advantage of unlimited (virtual) store
    space to sell older music.

    The International Federation of the Phonographic
    Industry (IFPI) has pegged catalog downloads as 64
    percent of all download sales in the U.S. (Apple
    declined to share its iTunes data on catalog sales.)
    advertisement

    That still leaves illegal downloads unaccounted for,
    as well as a more important quantity: cultural impact.
    Though bands like Sonic Youth, the Ramones and Public
    Enemy may never sell as much as other acts, their
    influence remains immeasurable.

    "Impact is not strictly about sales," says Fricke.
    "Otherwise everyone would be running around forming
    bands that sound exactly like Poison."



    Mit folgendem Code, können Sie den Beitrag ganz bequem auf ihrer Homepage verlinken



    Weitere Beiträge aus dem Forum UNSERE LIEBLINGSMUSIK

    Rudi Gerlach, Ex-Kameramann vom WDR, ist gestorben - gepostet von fan1963 am Mittwoch 07.11.2007
    Council will discuss Led Zeppelin Night - gepostet von Black Dog am Montag 21.05.2007
    Mountain Studios - gepostet von Black Dog am Sonntag 18.11.2007
    Brandon Lee + Eliza - gepostet von Qui Gon Jinny am Sonntag 26.02.2006
    Happy Birthday liebe Lily - gepostet von Bette am Freitag 13.10.2006
    The Kinks - gepostet von Freddiebear am Dienstag 28.08.2007
    U2 erinnern an Phil Lynott - gepostet von Black Dog am Freitag 10.03.2006
    Auswahl: Woche 12. Juni 2006 - gepostet von DaveM am Dienstag 13.06.2006



    Ähnliche Beiträge wie "Die wahren US-Charts"

    MyVideo Charts!!! - HerR Kox$er (Sonntag 21.01.2007)
    Gestern, Heute und Übermorgen - Die Charts - Sebie552 (Montag 15.05.2006)
    Charts in Österreich - Anonymous (Montag 24.04.2006)
    CHARTS - :::Dee Jay Kisiel ®::: (Montag 17.04.2006)
    Kiara's Charts - DuskWolf (Sonntag 20.05.2007)
    Joining application - Anonymous (Donnerstag 05.07.2012)
    Alarmanlage MC2 Kabelbelegung Steuergerät - FeLiX-EJ9 (Montag 19.11.2012)
    Und hier die allerneusten Charts!!! - Dolly_Boy (Freitag 06.10.2006)
    Charts-Erfolge - Webmaster (Freitag 28.09.2007)
    Charts - Lila (Samstag 14.04.2007)